Har du något exempel på vad det skulle kunna vara? Hur skulle man skapa mervärde för en som reser väldigt lite (1 gång per år), dessa personer bokar oftast billigast möjliga oavsett om det är SAS, BA, Ryanair, Norwegian eller något annat bolag. Tycker SAS har gjort en hel del för att attrahera de som reser väldigt lite, man har flera kampanjer med väldigt billiga resor, möjlighet att för en liten summa köpa plus och då få mat/dryck ombord samt tillgång till lounge.
Eurobonusprogrammet är som sagt ingen välgörenhet och det är ett lojalitetsprogram. Om man bara flyger 1 gång om året så kommer man aldrig vara målgruppen för något lojalitetsprogram. Om man däremot börjar nyttja alla tjänster kopplade till lojalitetsprogrammet, banksamarbeten, bensinbolag, elavtal, betalkort, coop-samarbetet mm så blir det helt plötsligt väldigt förmånligt för även den personen som åker 1 gång per år. Den resan skulle man utan problem kunna få gratis vartannat år eller varje år om man åker på kampanjpriser.