Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Buffy

Medlem
Ok, måste räkna på vad som är bäst för mig. 22,5 segment eller 58000 poäng.

Edit: jour funkar PCR test måste man påvisa antigen? Jag har inte haft covid än vad jag vet.
 

Canadien

Medlem
Det är för jädrans trist att vi inte kan åka till CPH, det finns flera dagar i juni då det går att flyga GOT-CPH t&r via ARN för 1 650kr, vilket blir 4 950kr för Eurobonus Gold.
Det finns tidsmässigt bra avgångar flera gånger per dag.
Juni lär det ju vara öppet inom norden, om inte annat så kan du ju ta ett sånt där "billigt" 250:--test
 

GOTBound

Medlem
Ett antigen-test kostar väl 250kr och är "giltigt" i 24h? Har man inte testat det tidigare kan man väl ursäkta det för sig själv för att det är kul med nya saker.

Inrikes är ju klart smidigare, men vet inte om man ska utesluta CPH om det blir mycket billigare.

Juni lär det ju vara öppet inom norden, om inte annat så kan du ju ta ett sånt där "billigt" 250:--test

Jag nämnde igår att jag avbokat VBY...
Nu är det bokat enligt förljande
GOT-OSD [via ARN] april
GOT-OSD [via ARN] maj
GOT-CPH [via ARN] juni
 

intuition

Medlem
Ett antigen-test kostar väl 250kr och är "giltigt" i 24h? Har man inte testat det tidigare kan man väl ursäkta det för sig själv för att det är kul med nya saker.

Inrikes är ju klart smidigare, men vet inte om man ska utesluta CPH om det blir mycket billigare.
Om jag läser rätt fungerar det bara med det billig antigen-testet om man inte haft covid. Om man haft covid ska man istället presentera ett positivt test som är mellan 14 dagar och 12 veckor gammalt.
https://coronasmitte.dk/raad-og-reg...nmark/personer-der-rejser-til-danmark-med-fly

Tror att en bättre strategi för CPH är att avvakta och se om de ändrar regler - nuvarande regler för negativt test vid alla ankommande flyg gäller till och med 5 april.
 

Buffy

Medlem
Om jag läser rätt fungerar det bara med det billig antigen-testet om man inte haft covid. Om man haft covid ska man istället presentera ett positivt test som är mellan 14 dagar och 12 veckor gammalt.
https://coronasmitte.dk/raad-og-reg...nmark/personer-der-rejser-til-danmark-med-fly

Tror att en bättre strategi för CPH är att avvakta och se om de ändrar regler - nuvarande regler för negativt test vid alla ankommande flyg gäller till och med 5 april.
Innebär inte nedan att om man vänder mot Sverige behöver man inte visa test?

Testen skal præsenteres i forbindelse med ombordstigning på det sidste fly, der har en destination mod Danmark. Det luftfartsselskab, der flyver den sidste flyvning, skal sikre, at testen er foretaget inden for 24 timer inden ombordstigning på det første fly. Denne dokumentation kan have form af et boardingkort eller et andet bevis, der viser tidspunktet for påbegyndt sammenhængende rejse.
 

GOTBound

Medlem
Ang. antigen test som går att köpa via SAS [290 kr] hos Vaccina, i Göteborg erbjuds inte provtagning på helger. Detta gör att utresa till CPH på måndagar faller bort. För de som har hemmahamn Stockholm eller Malmö är det inga problem, där erbjuder Vaccina även tester på lördagar samt söndagar.
 

intuition

Medlem
Innebär inte nedan att om man vänder mot Sverige behöver man inte visa test?

Testen skal præsenteres i forbindelse med ombordstigning på det sidste fly, der har en destination mod Danmark. Det luftfartsselskab, der flyver den sidste flyvning, skal sikre, at testen er foretaget inden for 24 timer inden ombordstigning på det første fly. Denne dokumentation kan have form af et boardingkort eller et andet bevis, der viser tidspunktet for påbegyndt sammenhængende rejse.
Tolkningen som jag sett tidigare är att även transfer passagerare måste uppvisa test. "det sidste fly, der har en destination mod Danmark" avser att kontrollen ska ske när man boardar det sista benet. Typ i GOT-ARN-CPH ska kontrollen ske vid boarding i Stockholm.


PS
Texten inleds med
Krav om negativ COVID-19-test ved flyrejser til Danmark fra udlandet gælder foreløbigt til og med den 5. april 2021. Derudover gælder der krav om yderligere test samt isolation ved indrejse til Danmark.
Dvs negativt test gäller för alla flygresor till Danmark. För inresa i Danmark gäller ytterligare test och isolering.
 
Last edited:

Buffy

Medlem
Ang. antigen test som går att köpa via SAS [290 kr] hos Vaccina, i Göteborg erbjuds inte provtagning på helger. Detta gör att utresa till CPH på måndagar faller bort. För de som har hemmahamn Stockholm eller Malmö är det inga problem, där erbjuder Vaccina även tester på lördagar samt söndagar.
Och det räcker med Antigen test? Vilka länder kräver PCR vs Antigen?
 
Toppen