Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Rebel

Medlem
Blir spännande att se om SAS håller vad de lovat när det kommer till kreditering av inställda segment.
Förra året vid början av corona så fick man både poäng och segment på inställda resor, så varför inte nu. Det kostar dom inte så mycket att dela ut. Men man vet ju aldrig med sas
 

palmen

Moderator
Nej, jag tycker inte det borde vara något problem. Flugit mycket från Ängelholm (visserligen pre corona) och där har jag kommit väldigt tätt inpå avgång och det varit öppet.



Det måste jag ha missat. Varför ska man undvika 737-700? Är de mer benägna att ställa in dessa flighter?
Kollade nu rutten jag tänkt ta, alla var med 737-700 :-(
Finns en lång tråd om detta. Det betyder nästan alltid att sas har för avsikt att ställa in flighten.
https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-ändrar-till-737-700.100006/
 

Bjjb

Medlem
Om du du sett några exempel, och kommer ihåg var, skulle du kunna länka dem tack?

Annars ska jag försöka hitta något själv senare.

Det att någon fått segmenten tidigare, själva texten säger ju inget om dem. "...corresponding EuroBonus status points"
Men som tråden visar så kan man ju tänkt sig att man skulle kvalificera sig på segmentet de ställde in...
 

Visbyfly

Ny medlem
Någon som kan tipsa om bokningar? Helst så billigt som möjligt.
Utgår från ARN och vill helst flyga på röda dagar och helger. Kan även boka ungdomsbiljett.
 

Skogi

Medlem
Om du du sett några exempel, och kommer ihåg var, skulle du kunna länka dem tack?

Annars ska jag försöka hitta något själv senare.

Det att någon fått segmenten tidigare, själva texten säger ju inget om dem. "...corresponding EuroBonus status points"
Men som tråden visar så kan man ju tänkt sig att man skulle kvalificera sig på segmentet de ställde in...
Förra året fick jag 10 segment krediterade, p.g.a inställda flyg. Samma text då som nu. Skickade först in en claim på ett segment varpå kundtjänst svarade ”Det här räcker ju inte ens halvvägs till EBG”. Jag kontrade med ”Vänta, det kommer fler!” :D

10 segment, samma datum på alla. Ser framför mig hur agenten iallafall drog lite på smilbanden när han fick mejlet.
 

Fredde18

Medlem
Någon som kan tipsa om bokningar? Helst så billigt som möjligt.
Utgår från ARN och vill helst flyga på röda dagar och helger. Kan även boka ungdomsbiljett.
Nu försöker jag inte låta mästrande eller bara vara ute efter att ge ett icke-svar, men... de bästa svaren här brukar man få på mer specifika frågor, om man redan själv sökt och knåpat men sen kört fast. Då kan de erfarna proffsen här ge tips som kanske dyrkar upp ett problem. Tittar man på frågor likt din brukar det vara svårt att ge bra svar, eller om någon skriver: ”Hej jag vill resa till värmen under påsk, så billigt som möjligt och med ett kul bolag. Hjälp tack”.
Hellre då att man sökt, provat, googlat, funderat och läst många trådar på detta forum!
Så tips jag kan ge:
Kolla genom hela denna tråd, den är inte så lång ännu, eller kompistråden för milege-run
https://www.businessclass.se/forum/threads/eurobonus-x-4-apr-jun-tråden-för-milage-runs.100647/
Sen är det bara att gå in på SAS och söka. Det är ju inte så många helger eller röda dagar under denna period det gäller. Lycka till!
 

Visbyfly

Ny medlem
Någon som flugit till/från Skellefteå (SFT)?
Hur funkar det med vändande plan? Några problem?

Ska även köra Visby. Efter vad jag läst så verkar inte det vara några problem.
Förutom någon farhåga om att säkerhetskontrollen kan vara stängd.
Om vi spekulerar, vad tror vi egentligen om risken för det?

Säkerhetskontrollen i Visby är oftast öppen tills efter boarding, eller personalen är åtminstone kvar i kontrollen. (Känner de flesta som jobbar på VBY så de är informerade)
 

GOTBound

Medlem
SAS publicerade idag "sänkta priser" på flera destinationer så jag har avbokat VBY och tänkte boka lite fastlands destinationer via ARN istället [delvis för variation].
Som en hjälp för mig själv och andra tänkte jag mig en en liten lathund;

ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - ?
LLA - airside [finns undantag?]
MMX -?
OSD -?
RNB - ?
SFT - ?
UME-?
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
 
Toppen