Senaste nytt

EuroBonus Poäng till Mozambique! SAS räknar fel? Hjälp tack!

Känns som en väldigt onödig debatt, men visst.
Jag tänker iaf inte betala vare sig 230 eller 192 hur mycket jag än borde hålla mig till reglerna. Då känns C till SYD för 180 som en ganska mycket mer prisvärd ide

Du är fri att åka dit istället. :)

Hmmmm

Det kanske är jag som är totalt ute och cyklar, men nu har jag bokat om nedresan så att den går med ET via Addis Abeba istället för via JNB. Jag var ganska säker på att denna resa skulle kosta 90.000 poäng, men SAS säger att den kostar 120.000 poäng.

Kan någon vänlig människa förklara för mig varför jag har fel igen och varför denna resa kostar 120.000 istället för 90.000?

Hemresan går fortfarande via LIS med TP

Allt i C klass som tidigare

Tack!

Kan någon vänlig människa förklara för mig varför jag har fel igen och varför denna resa kostar 120.000 istället för 90.000?

Hemresan går fortfarande via LIS med TP

Allt i C klass som tidigare
Kanske sommarvikarie i Sveg kan inte räkna?
http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/11987-sas-kundjaenst-i-sveg-opersonlig-matt.html

Du kan hänvisa SAS webbsida till kundtjänsten och påpeka att det är bonusresa mellan EuropE och North & Central Africa, Middle East.

Star Alliance award chart - SAS

Kanske sommarvikarie i Sveg kan inte räkna?
http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/11987-sas-kundjaenst-i-sveg-opersonlig-matt.html

Du kan hänvisa SAS webbsida till kundtjänsten och påpeka att det är bonusresa mellan EuropE och North & Central Africa, Middle East.

Star Alliance award chart - SAS

Tack! Du kanske jag inte är helt ute och cyklar trots allt.
Men innan jag ringer tillbaka till SAS för tionde gången idag tänkte jag bara kolla med er också så att det inte spelar någon roll poängmässigt att hemresan har stopp både i LIS och FRA?

Resan ser nu ut som följer:

ARN - ADD -MPM
MPM - LIS - FRA - ARN

Alltså 120.000 poäng enligt SAS och EB.

Är det mellanlandningen i FRA som gör det eller har SAS helt enkelt fel denna gång?

Personen jag pratade med hade ingen förklaring själv utan hänvisade till det är priset han får ut från datorn.... Han gissade dock att ET inte sålde business biljetter utan istället First biljetter och prister var därför 120.000. Personligen tog jag detta för högst osannolikt, men man vet ju aldrig.
Som sagt, input till nästa samtal till SAS mottages gärna!

/D

Stopover är inte tillåtet alls på awardresa med EB. Nu förstår vi svaret på dina awardresor. Du skull sagt direkt att du hade stopover!!!

Jag har svårt att förstå zonindelningen såtillvida att man placerar Mozambique i Central Africa
men Rwanda i Southern Africa. Agenten kanske kan sin geografi bättre än den som gjorde
zonindelningen ?! I detta fall, dvs. om man skall resa till Maputo, så är det ju en fördel med
"billigare" biljett.

• Gilla
Reactions: Gus
Hmm. Den där ska kosta 90.000 poäng i Business. Be agenten verifiera så allt är bokat i I-klass, om datorn säger 120.000 så kan det tyda på att det smugit sig in en flight i O-klass, vilken det nu skulle vara????

Har du stopp över 24 timmar någonstans förresten, om ja får du fixa en open-jaw istället...

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Jag har svårt att förstå zonindelningen såtillvida att man placerar Mozambique i Central Africa
men Rwanda i Southern Africa. Agenten kanske kan sin geografi bättre än den som gjorde
zonindelningen ?! I detta fall, dvs. om man skall resa till Maputo, så är det ju en fördel med
"billigare" biljett.

De kanske tog in samma konsult som satt reglerna för USDM! :p

Toppen