Senaste nytt

Eurobonus-poäng hos diverse E-tailers

Synd att inte Systembolaget är kopplat, skulle vara den klart bästa tjänsten :)
Nu låter det som jag är en volym-man på bolaget, så är inte fallet...
För ett tag sen var ju förklaringen från Systembolaget varför har de inga reklam, loyalitetsprogram, tävlingar eller belöningserbjudanden typ 2-för-1- Det är samma förklaring till varför står inga viner eller öl i kyl där: för att folk ska inte köpa/dricka mer. :)
Tror Magnus Betnér har ventilerat frågan på ett bra sätt i Livets Ord. Skrolla bara till 5:08 här:)

Last edited:
För ett tag sen var ju förklaringen från Systembolaget varför har de inga reklam, loyalitetsprogram, tävlingar eller belöningserbjudanden typ 2-för-1- Det är samma förklaring till varför står inga viner eller öl i kyl där: för att folk ska inte köpa/dricka mer. :)
Tror Magnus Betnér har ventilerat frågan på ett bra sätt i Livets Ord. Skrolla bara till 5:08 här:)

Under lång tid var det enligt lag förbjudet för Systembolaget att ta kreditkort, ändrades 2000

Systemet: Köp sprit på kredit

Systembolaget säljer sprit på kredit – sen i går.

ONSDAG 9 AUGUSTI 2000
”Nedmontering av den svenska alkoholpolitiken”
– Det är farligt för dem som kämpar för att kontrollera sitt drickande, säger Gunnar Ågren, chef för Folkhälsoinstitutet

Nu är det möjligt att betala med kredit- och betalkort när du handlar på Systembolaget. Tidigare var det förbjudet. Lagändringen som innebar lördagsöppet i många butiker gör det också möjligt att sälja på krita.

Aftonbladet nyheter: Systemet: Köp sprit på kredit

Behöver beställa dammsugarpåsar, kan jag klicka in via InkClub och sen välja Dustclub, får man poäng då? Någon som testat?

Behöver beställa dammsugarpåsar, kan jag klicka in via InkClub och sen välja Dustclub, får man poäng då? Någon som testat?

Jag gjorde det köpet nu i veckan som var och det fungerade utan problem. Fick in poängen någon dag senare.
Tänk på att även köpa en lampa i någon form (man kan alltid ta billigaste för typ 8 kronor) så slipper du frakten.

Se till att handla över 100 kronor så du får dina 450 poäng.
Jag delade upp mina köp i 2 försändelser med några dagars mellanrum i och med att jag behövde lite annat också, total kostnad ca 250 kronor och 900 EB-poäng

Körde samma grej med inkclub. Går igenom 2 omgångar toner varje månad som det är och varje toner kostar 130 spänn så 4 köp x 2 = 3600 poäng varje månad för något jag ändå måste handla.

Hej alla shoppingsugna, tänkte tipsa om två bra deals på sommarkampanjen som pågår nu på Eurobonus shoppingsidan:

1. Inkclub som tidigare nämnts i denna tråd. Fram till sista augusti får man 900 poäng per köp, minst 100 kr per köp, ej fakturabetalning, max 3 gånger per medlem. Som sagt gäller detta även för deras systersiter dustclub, batteryclub och lightclub också om man hellre vill shoppa dammsugarpåsar, batterier eller glödlampor.

2. Lensway. 750 poäng per köp, ingen minimumsumma, inget maxantal köp per medlem. Bra att köpa linser om man som jag ändå behöver handla det ett visst antal gånger per år. Lensway är inte billigast, men 750 poäng per köp oavsett summa känns som bra antal poäng per krona. Även här fram till sista augusti.

Toppen