Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Eller när vi väl åker Go, åker på någon linje utan försäljning...

Många bra idéer @Agö - några kommentarer:

Jag tycker snarare att det skall släppas nya platser när det närmar sig i tiden. Mitt problem är att jag inte kan planera 300 dagar framåt, och så är bonusresor med SAS en omöjlighet. Hade det släppts EBD-platser säg 4 månader innan avresa, hade poängen blivit mycket mer värda.
Den fria avbokningen verkar vara på väg bort. Det skulle kunna vara en EBD-förmån, att fortfarande kunna boka av bonusresor kostnadsfritt.
Det tror jag är en utopi. Du kan nog utgå ifrån att alla platser i så fall kommer att plockas upp av medlemmar i andra program, helt säker på att det inte blir lättare av att sätta en svävare tidshorisont (utgår ifrån att SAS har en skyldighet att erbjuda platser till andra program). Det kommer liksom aldrig bli standard med åtta platser på en avgång. Men det är en bra tanke, att släppa särskilda EBD-platser snävare inpå avgång (och göra detta transparent).

Den fria avbokningen verkar vara på väg bort. Det skulle kunna vara en EBD-förmån, att fortfarande kunna boka av bonusresor kostnadsfritt.

Om den försvinner så försvinner ju i princip samtidigt möjligheten att boka poängresor i businessclass i och med att man måste vara ute i så god tid att det ofta kan vara svårt att veta om man kan få ledigt.
Då blir i varje fall mina poäng grymt mycket mindre värda

Om den försvinner så försvinner ju i princip samtidigt möjligheten att boka poängresor i businessclass i och med att man måste vara ute i så god tid att det ofta kan vara svårt att veta om man kan få ledigt.
Då blir i varje fall mina poäng grymt mycket mindre värda

Jag tycker det skulle vara en bra förändring - nu känns det som att bra awardbiljetter försvinner på grund av att så många bokar för säkerhets skull. Framförhållningen kommer ju krävas av samtliga, och nu kan fler ta del av förmånen. Man kan inte ta med sig hela julbordet till sitt eget bord för att sedan välja vad man är sugen på, och slänga resten...

Angående förlängd giltighetstid för poäng... var det inte sagt att poängen inte skulle gå ut oavsett status (så länge det är årlig aktivitet på kontot)? Har för mig att Eivind Roald har sagt det i någon videointervju, men jag kan förstås ha otur med minnet...
Det är riktigt. Han sa det på Pandion/Diamond eventet på Grand Hotel i Stockholm tidigare i år.

• Gilla
Reactions: MrB
Toppen