Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Personligen hoppas jag att de inte gör om systemet till omsättningsbaserat OM de inte lägger till lite fler parametrar. En sak jag tänker på är "trohet". Jag reser uteslutande med SAS om jag kan. Jag ändrar rutter och tider för att få det att passa så långt det är möjligt. Jag skulle säga att jag är väldigt trogen. Abret är bara att pga av företagets policy så skall biljetten vara biiillliiig. Så jag kanske inte är den ekonomiskt, för bolaget, mest värdefulla men jag kör mycket goodwill åt dem gentemot kollegor och det finns ju ett sammantaget värde i det att jag får fler kollegor att åka SAS.

Det kräver ju dock att man bokas i C eller D och inte Z som är Business Saver, då får man "bara" 22500 poäng per tur och retur (förutsatt att man redan är EBG eller högre vill säga)

Precis :)
Jag utgick från att man redan har status och fullpris dvs C eller D.

Kuriosa. Nu senast så satt jag med en annan EBD i GO (det var knökafullt i business och han var en sådan där som inte var alltför upprörd över det att han inte fick plats).
Han åkte i snitt 2 ggr per månad till PVG i C i perioden: Jan-Jun och Sept - Dec. Det blir ju en del poäng :)

Kuriosa. Nu senast så satt jag med en annan EBD i GO (det var knökafullt i business och han var en sådan där som inte var alltför upprörd över det att han inte fick plats).
Han åkte i snitt 2 ggr per månad till PVG i C i perioden: Jan-Jun och Sept - Dec. Det blir ju en del poäng :)
Kan det ha varit @johhenrik du träffade? Eller tjaa, han flyger förvisso inte i SAS GO :p

Här kommer en ny artikel i ämnet Eurobonus 3.0 som ska lanseras efter sommaren 2016.

"Aviserade" (vad det nu betyder) nyheter:
  • Eurobonus Gold for Life blir en officiell förmån med tydliga regler (ping @Alf ) "til å ikke bare gjelde de over 60 år som har hatt gullkort i minst ti år"
  • Ny SAS Café Lounge i Ålesund (!) och tredubbling av utrymmet i SAS inrikeslounge i Oslo.
  • Roll-over: "overføre flyginger til neste års kvalifiseringsrunde"
  • Utveckling av familjeintjäning av poäng
  • IT: före sommaren ska SAS lansera ny hemsida och ha nya applösningar på plats och (trumvirvel) nya underliggande system.
Nordlendinger og söta bror redder SAS fra oljebremsen: – Bedriftskunder utenom oljen flyr like mye som før - SAS AB - Børs og Finans - E24

Här kommer en ny artikel i ämnet Eurobonus 3.0 som ska lanseras efter sommaren 2016.

• Eurobonus Gold for Life blir en officiell förmån med tydliga regler (ping @Alf ) "til å ikke bare gjelde de over 60 år som har hatt gullkort i minst ti år"
  • Ny SAS Café Lounge i Ålesund (!) och tredubbling av utrymmet i SAS inrikeslounge i Oslo.
  • IT: före sommaren ska SAS lansera ny hemsida och ha nya applösningar på plats och (trumvirvel) nya underliggande system.
Nordlendinger og söta bror redder SAS fra oljebremsen: – Bedriftskunder utenom oljen flyr like mye som før - SAS AB - Børs og Finans - E24
Roll over kommer ju bli underbart!

Verkar som att det kan bli en bra uppdatering till nästa version av EuroBonus-programmet.
Härligt och höra att det tillkommer en ny Roll-Over möjlighet och att Gold for Life blir en officiell förmån med tydliga regler!

Toppen