Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

för Drumbar i Malmö tog det bara en natt innan poängen kom in som kommande... återstår att se om de realiseras också. Ändå överraskad.

Är det helt kört att få poäng ifall man missat att dra eurobonuskortet innan man gör kortbetalningen?
Tidigare köp har jag gjort med SAS Amex Elite och då funkade det utan att dra eurobonuskortet (kan tänka att det i kortet finns någon slags koppling till mitt EB-konto?). Denna gång var det med ett fristående MC och har inte än sett någon aktivitet på mitt konto.

Är det helt kört att få poäng ifall man missat att dra eurobonuskortet innan man gör kortbetalningen?
Tidigare köp har jag gjort med SAS Amex Elite och då funkade det utan att dra eurobonuskortet (kan tänka att det i kortet finns någon slags koppling till mitt EB-konto?). Denna gång var det med ett fristående MC och har inte än sett någon aktivitet på mitt konto.

Antingen drar du ditt EB-kort innan betalning eller så använder du något kort som du registrerat i portalen.

Dock kan du ju alltid göra en anmälan om inte inkomna poäng efter att du använt något av ovanstående alternativ.

Tänk på att du måste bifoga kvittot från butiken/restaurangen (det räcker alltså inte med kortkvittot). Vid denna efterregistrering kan Everyday omöjligt veta om du dragit ditt EB-kort innan du betalde.
I en perfekt värld hade efterregistrering inte vara nödvändig...

Det klart att Everyday kan spåra om köpet skett med registrerat kort. Även swipe räknar jag med. Jag tycker också att principen är helt ok. Vilken pizzabagare hade accepterat begärd rabatt åtta dagar efter att maten är uppäten?

Antingen drar du ditt EB-kort innan betalning eller så använder du något kort som du registrerat i portalen.

Dock kan du ju alltid göra en anmälan om inte inkomna poäng efter att du använt något av ovanstående alternativ.

Tänk på att du måste bifoga kvittot från butiken/restaurangen (det räcker alltså inte med kortkvittot). Vid denna efterregistrering kan Everyday omöjligt veta om du dragit ditt EB-kort innan du betalde.
I en perfekt värld hade efterregistrering inte vara nödvändig...

Hade registrerat mitt Amex så fort detta kom ut. Gjorde ett köå på Kitchn i december. Har inte fått några poäng för det så gjort en efterregistrering med bifogat transaktionsbevis från Amex då jag tappat bort kvittot. Som jag förstår det ska det räcka med transaktionsutdrag.

Jag tror dessvärre att det inte kommer att godkännas med enbart ett transaktionsutdrag.

Man vet ju aldrig, underverk har skett förr, men SAS är tydliga med att kvitto måste finnas om det skall gå att efterregistrera.

Lycka till!

Det står ’i vores partner butikker, restauranter og web shops i hele Norden.
’ i artikeln iaf.

Utmaningen är väl att vara en av de 200 första...

Toppen