Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

Hej,
det jag har problem med är inte att tidiga datum är spärrade, jag har väntat i 29 dagar och datumen är vita, inte röda.
Det rör sig om ett fel i webformuläret där det verkar som kalenderwidgeten skickar ut datum i fel format till resten av koden.
Går man in i developer läge i chrome kan man se detta ERROR: {"errors":["The date does not match the format Y-m-d."]}
Jag är inte kunnig på detta mer än så, om någon vet hur det kan kringgås vore det nice.
 
Hej
Vedr efterregistrering, kan man kun efter efterregistere 8 dage efter udløb af "pending period" dvs den periode hvor varen kan refunderes. Har I købt fysiske varer er det 21 dg + 8 dg = 29 dage. Årsagen til dette er, at man jo ikke skal kunne optjene point og så returnerer varen ....
Tjener point på en restaurant, kan man tidligst efter-registerere 3 dage + 8 dage = 11 hverdage efter købet. Det er ikke fordi vi tror at i kan "refundere" måltiddet, men nogle gang tager det 1-2-3 dage inden transaktionen kommer ind

Dette er årsagen til de blokerede datoer når man skal efterregistrere

Håppas det forklarer - Ha en trevlig dag
Peter
Tack för besked. Som input är detta är det inte särskilt kundvänligt. Besked om att ett köp är registrerat borde komma så snart som möjligt och efter några få dagar borde claim kunna göras. När ni behandlar det är en annan sak. Att ha sina kunder att bevaka 29 dagar från köp är inte elegant.
 
Att ha sina kunder att bevaka 29 dagar från köp är inte elegant.
Nä, det är faktiskt riktigt uselt. Särskilt med tanke på att det överhuvudtaget fungerar dåligt med registreringen. Ohållbart i längden att bevaka massa småtransaktioner och dessutom så pass lång tid tillbaka som 29 dagar. Mycket dåligt!
 
+1 Jag har har tre köp senaste veckan jag vet om och inget av dem är registrerat än. Phil’s på Götgatan var ett av dem där jag fått poäng tidigare med kopplat kort men testade nu betalning i kassan som tydligen inte är ansluten. Jag använde Curve.

Samma sak med Häktet på Söder där betalning i baren med anslutet Amex inte registrerats. Där fungerade det att swipa innan vet jag.

Till sist Egon i Norge men köpet skedde innan en flight i går så återstår att se. Jag använde Curve.

Oavsett så är systemet långt ifrån implementerat och ärligt talat orkar jag inte bråka i de fall det handlar om småsummor då jag givetvis har viktigare saker att jobba med.
 
+1 Jag har har tre köp senaste veckan jag vet om och inget av dem är registrerat än. Phil’s på Götgatan var ett av dem där jag fått poäng tidigare med kopplat kort men testade nu betalning i kassan som tydligen inte är ansluten. Jag använde Curve.

För mig tog det en vecka innan det dök upp att poängen öht var på väg när jag käkade på Phil's. Dröjde därefter ytterligare ett par dagar innan jag faktiskt fick poängen.

Känns som att det finns en tröghet i systemet - oklart om det beror på att inrapportering går segt eller att de har massvis av efterregistreringar att kolla av mot faktiskt lyckade registreringar direkt från butik.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Hej
Vedr efterregistrering, kan man kun efter efterregistere 8 dage efter udløb af "pending period" dvs den periode hvor varen kan refunderes. Har I købt fysiske varer er det 21 dg + 8 dg = 29 dage. Årsagen til dette er, at man jo ikke skal kunne optjene point og så returnerer varen ....
Tjener point på en restaurant, kan man tidligst efter-registerere 3 dage + 8 dage = 11 hverdage efter købet. Det er ikke fordi vi tror at i kan "refundere" måltiddet, men nogle gang tager det 1-2-3 dage inden transaktionen kommer ind

Dette er årsagen til de blokerede datoer når man skal efterregistrere

Håppas det forklarer - Ha en trevlig dag
Peter
Jag kan ungefär 0 om IT, så med risk för att det här är nonsens.

Borde inte ni kunna ha en hemsida som tar emot informationen direkt och sedan lagrar den i någon databas som processar datan efter 29 dagar? Då framstår det för kunden som att ni tar emot det direkt och användarvänligheten går upp men ni klarar er mot returerna som du skrev ovan?
 
Toppen