Senaste nytt

Eurobonus Diamond-event 5/10/17 november (Oslo, Köpenhamn, Stockholm)

Eftersom insideflyer citerade BC (aploungen!) så tar jag några citat från insideflyer som intresserade mig, samt adresserar @Davvelavve fråga (men ta och läs hela det länkade referaten i sin helhet, de är bra -- Takk ni som skrev om ni läser här)

(robertaas/insideflyer)
"-Vil det bli mer konsistens på bonuspris i alliansen? De er ikke foenøyd og kan ikke gjøre stort."

Som en norsk broder på insideflyer kommenterade, det var ett dåligt svar... Jag har svårt att tro att dom inte kan göra något men om det verkligen är så så är det mycket tråkigt.

(Preference/insideflyer) (min fetstil)
"Jeg fikk også spurt Aron etterpå direkte om ett par ting:
- Bruke EuroBonus poeng med Singapore Airlines? Det jobbes med og kommer
- First Class, dere har en tabell, men når kan man faktisk booke med noen? Air France skjer ikke. Garuda Indonesia og China Eastern skal de få til (men vi vet jo at i hvert fall førstnevnte ikke hjelper når de kun har det på ett enkelt fly). Saudia visst han ikke at hadde First Class en gang.. Han sa også at dette ikke var så viktig/etterspurt og jeg fikk veldig inntrykk av at han ikke hadde noe prioritet eller fokus på det. Han sa selv uten spørsmål at de prioriterer heller Premium Eco med partnere, og sa det skulle komme ila 2026."

Så där ja.... prio på premium economy. :confused:

Hoppas någon kan följa upp vidare i Stockholm!

En del Norge-specifika frågor från publiken. En man som var närmast förbannad frågade när SAS och Anko skulle börja visa Norge respekt igen. Man utökar i Kastrup, Stockholm får BRA och norrmännen blir bortglömda. En annan klagade på inrikesloungen i Oslo, som hon beskrev som så högljudd att det är som att vara i ett rum med apor. Under minglet tipsades det om att man kan använda den internationella loungen och bara gå igenom passkontrollen efteråt. Det verkar hon helt missat efter år av ”aprummet” flera gånger i veckan.
Det är ju lite intressant, senast jag försökte att gå in i guldloungen 2022 när jag kom från Sverige och skulle vidare till Molde så var det absolut inte tillåtet att gå in i den mindre knökade guldloungen utan jag var tvungen att traska till inrikes som va helt fullsmockad för min nästa resa var det.

- First Class, dere har en tabell, men når kan man faktisk booke med noen? Air France skjer ikke. Garuda Indonesia og China Eastern skal de få til (men vi vet jo at i hvert fall førstnevnte ikke hjelper når de kun har det på ett enkelt fly). Saudia visst han ikke at hadde First Class en gang.. Han sa også at dette ikke var så viktig/etterspurt og jeg fikk veldig inntrykk av at han ikke hadde noe prioritet eller fokus på det. Han sa selv uten spørsmål at de prioriterer heller Premium Eco med partnere, og sa det skulle komme ila 2026."

Så där ja.... prio på premium economy. :confused:

Hoppas någon kan följa upp vidare i Stockholm!
Tråkigt såklart, jag själv hade gärna testat first med både Garuda och China Eastern. Men frågan är om han inte har rätt ändå. Hur stor kan efterfrågan vara med tanke på vilka rutter dessa bolag erbjuder first på? Där tror jag faktiskt att efterfrågan på Premium Eco kan vara större även om man såklart hoppas att det ena inte utesluter det andra.

Tråkigt såklart, jag själv hade gärna testat first med både Garuda och China Eastern. Men frågan är om han inte har rätt ändå. Hur stor kan efterfrågan vara med tanke på vilka rutter dessa bolag erbjuder first på? Där tror jag faktiskt att efterfrågan på Premium Eco kan vara större även om man såklart hoppas att det ena inte utesluter det andra.

Visst är det så. First är nisch! Premium Eco är bulk.

Bra med info från kärnan så man kan kalibrera sina förväntningar! Tack igen till de som närvarar och rapporterar.

Tills nästa möte kan någon som har möjlighet och närvarar - kommer det att bli några trevliga kampanjer i.o.m att SAS fyller 80-år 2026? :D

Högst sannolikt att de kommer ha någon form av kampanj. Nästan ännu mer sannolikt att de inte kommer avslöja något om det i förväg.

EDIT: De kanske kan utlova en kampanj med 80% rabatt på alla awards i F som går att boka….

Last edited:
Toppen