Senaste nytt

Eurobonus Diamond-event 5/10/17 november (Oslo, Köpenhamn, Stockholm)

Går den ens för ett EU bolag att flyga över Rysktluftrum? Pga av sanktionerna.
Är väl just "sanktionerna" som gör det, sen är det ju bara att ansöka igen då Ryssland dragit in överflygsrätten för i princip alla Europeiska bolag likt det EU gjorde för ryska bolagen.

Med det sagt, pengar som betalas för överflygningsrätter är ju fortfarande finansiella medier som går rakt in i statskassan, så även om det kanske inte är helt rätt är det moraliskt fortfarande rätt att inte flyga över Ryssland. Sen köper jag argumentet med att det är inte finansiellt vettigt att flyga till Peking från Köpenhamn som för SAS skulle ge en flygtid på över 10h medans Air China flyger från Arlanda med en flygtid på 7,5h.

Oavsett, nu tillbaka till rätt diskussion.

Sticker in med mina tankar här. Då uttalandet var starkt kopplat till geopolitiska spänningar och ett moraliskt ställningstagande relaterat till en väpnad konflikt i vårt närområde så är det kanske inte det första man gör att posta det på ett publikt forum på nätet. Men som sagt det är bara mina tankar…..
Det var ju inte så att Anko satt och fyllesnackade med sina två bästa kompisar… med tanke på SAS storlek så hoppas jag verkligen att allt de gick igenom hade övats med deras kommunikationsavdelning och även synkats vad man kan och inte kan säga. Helt klart en del i SAS lobbyverksamhet och har nog lite med moral att göra…

Men låt oss hållas till det som är ofarligt, smör och LTD.

Det var ju inte så att Anko satt och fyllesnackade med sina två bästa kompisar… med tanke på SAS storlek så hoppas jag verkligen att allt de gick igenom hade övats med deras kommunikationsavdelning och även synkats vad man kan och inte kan säga. Helt klart en del i SAS lobbyverksamhet och har nog lite med moral att göra…

Men låt oss hållas till det som är ofarligt, smör och LTD.
Såklart är det så. Vill också tillstå att jag tycker Anko är en duktig kommunikatör. Men som sagt vi återvänder till de viktiga ämnena istället. Butter gate och LTD! ;)

Toppen