Senaste nytt

Eurobonus Conscious Traveller blir ChangeMakers

H-e. Tidigare kostade det 100 kr, nu alltså 500 kr...
Tack för info!
Testade på en bokning jag har i augusti. 100 :- är det minsta.

SAF.jpg

Ang. LH står det nu (igen) att det kommer inom kort. Är det någon som har koll på
a/ om det är billigare att köpa klimatkompensation i förväg jfr. med efteråt
b/ om chansen att få en uppgradering minskar allt annat lika om man klimatkompenserat på förhand (det blir värsta poängregnet...)

Snabb fråga om att Välja bort inflight meal för att få ett steg.
Gäller det per Outbound resa och Inbound resa, eller räknas varje Leg för sig?
Dvs, en ToR till england från stockholm via Köpenhamn ger 2 eller 4 steg ifall jag väljer bort all mat i bokningen.

Dvs, en ToR till england från stockholm via Köpenhamn ger 2 eller 4 steg ifall jag väljer bort all mat i bokningen.
En regel är ju iaf att man bara kan få 3 sådana steg per år.
Men bra fråga annars. Är ju nice att välja bort måltid på en ATR-flygning för att få steg, men hur funkar det...

Du väljer vem/vilka som vill avbvstå mat på vilket/vilka flygningar på bokningen.
Tex flyger jag och en vän till Vilnius om någon vecka.
Jag har valt bort min måltid och hon får mat på utresan. Och vi tar mat som vanligt båda två på hemresan.

MEN! Se till att ta en skärmdump på SAS hemsida där det står att du valt "Ingen mat" innan då reser. För senast fick jag inget steg (förrän efter en massa tjafsande med supporten) för dom kunde inte se någonstans att jag avbokat mat, trots att flygvärdinnan ombord till och med kommenterade att jag gjort det men undrade om jag ville ha mat ändå för dom hade över.

Du väljer vem/vilka som vill avbvstå mat på vilket/vilka flygningar på bokningen.
Jag har valt bort min måltid och hon får mat på utresan. Och vi tar mat som vanligt båda två på hemresan.

MEN! Se till att ta en skärmdump på SAS hemsida där det står att du valt "Ingen mat" innan då reser. För senast fick jag inget steg (förrän efter en massa tjafsande med supporten) för dom kunde inte se någonstans att jag avbokat mat, trots att flygvärdinnan ombord till och med kommenterade att jag gjort det men undrade om jag ville ha mat ändå för dom hade över.
Men får man ett steg per ben (haha) eller per riktning? Det är det otydliga.

Bra tips med skärmdump.

För mig var det tvärtom nyss: Personalen ombord verkade inte veta att jag hade valt bort maten - och trots att jag nämde det fick jag en måltid sedan ändå (efter jag sa att jag visserligen kunde tänka mig att äta). Men fick sedan steget direkt efter landningen. Samtidigt som poängen, faktiskt.

Toppen