Senaste nytt

Eurobonus Conscious Traveller blir ChangeMakers

Tråkigt att de tar bort valmöjligheten att bara välja 10-50% baserat på intervjun:

Snart förändras också sättet att köpa SAF. De gamla blocken om 100 kronor kommer att ersättas av en enkel checkbox i bokningsflödet, där priset beräknas automatiskt. Den nya lösningen ska vara på plats före midsommar.

Visa bifogad bild 175542

De verkar helt klart jobba för att göra intjäningen svårare. Färre partners, dyrare stämplar.

Sedan är jag ju av uppfattningen att det ska vara en "ja/nej" switch. Av exakt samma anledning som jag argumenterat för att biljettypen BIO var bättre än nuvarande upplägg som tilläggsköp. Nu verkar de sträva efter det som BIO biljett gav, men utan de incitament fom BIO hade. Så det slutar med att varje stämpel kommer att kosta rejält.

Bra noterat, jag köpte SAF för kommande resor nu i appen där det är 10 euro per block, så man säkrar upp några steg till bättre pris =)

Tråkigt att de tar bort valmöjligheten att bara välja 10-50% baserat på intervjun:

Snart förändras också sättet att köpa SAF. De gamla blocken om 100 kronor kommer att ersättas av en enkel checkbox i bokningsflödet, där priset beräknas automatiskt. Den nya lösningen ska vara på plats före midsommar.

Visa bifogad bild 175542

Det är onekligen lite udda att man inte har kopplat det till status perioden man har. Det är nästan som om de inte tänkt att programmet i första hand är till för att taktiskt ta sig över kvalificeringsgräns I exakt rätt ögonblick.

Men för de av oss som hänger på sådana här forum känns det konstigt :)

De verkar helt klart jobba för att göra intjäningen svårare. Färre partners, dyrare stämplar.

Sedan är jag ju av uppfattningen att det ska vara en "ja/nej" switch. Av exakt samma anledning som jag argumenterat för att biljettypen BIO var bättre än nuvarande upplägg som tilläggsköp. Nu verkar de sträva efter det som BIO biljett gav, men utan de incitament fom BIO hade. Så det slutar med att varje stämpel kommer att kosta rejält.

Enligt intervjun var biobiljetter 10 gånger så populära hos EBD som hos kunder i gemen. Den bättre poängintjäningen blev ju en extra morot för oss, förutom CT-stegen. Med det upplägget kunde det lätt bli mer än 10 steg för mig, och om man hade behållt biobiljetterna hade jag förespråkat någon slags bonus inte bara vid 10 steg utan kanske var 10:e steg. Som systemet är nu blir det nog bara 10 steg för mig, och därmed mindre total mängd biobränsle.

Om det enbart går att köpa SAF i bokningsflödet blir det ingen mer SAF på biljetter köpta genom företagets resebyrå.

Svårt att tro att det är vad som menas. Okej om dom tycker att en hundring är för lite.... men dom borde väl fortfarande vilja sälja SAF i checkin-flödet och under "hantera min bokning".

Toppen