Senaste nytt

EuroBonus-biljett – SAS ställde in CPH→Nuuk, vägrar boka om till Air Greenland. Tips?

jag blev tvungen att reklamera min resa, SAS blåste mig ytterligare genom att låsa min 2-4-1 till en europaresa (fastän grönland är utanför EU) samt endast tillåta 3 månader på den.

Dessutom har vissa poäng jag betalade ett scandic hotell en giltighetstid som går ut snart, vilket gör att jag går back inte bara på aktiviteterna utan även poängen.

SAS är riktiga skurkar!

De tar tid på sig att betala tillbaka poängen, jag återkommer med uppdatering om de inte gör lyckas med det heller. Det tråkiga i det hela är att jag kommer "tvingas" boka en resa till med dessa skurkar.

• Wow
Reactions: Gus
Företag finns till för sina aktieägare, inte sina kunder och inte heller sina anställda. Sas är bättre än många andra i att de i princip alltid följer ARN, det är få andra flygbolag som gör. Sedan tycker flygbolagen (eller dess aktieägare) inte om EU261 och försöker alltid komma undan för att minska sina kostnader.

Boka en ny flygresa, genomför bokade aktiviteter och njut av Grönland. Sedan kommer ARN ge dig rätt och får du dina pengar tillbaka om ett halvår.

jag blev tvungen att reklamera min resa, SAS blåste mig ytterligare genom att låsa min 2-4-1 till en europaresa (fastän grönland är utanför EU) samt endast tillåta 3 månader på den.
Var din voucher från början för hela världen eller Europa? Att Grönland är utanför EU är irrelevant, det räknas till Europa hos sas och poängsätts som Europa också.
Men om du vill åka utanför EU kan du ju åka till Norge med samma logik.

3 nya månader förlängning på utgången voucher är standard. Många andra ger bara 1 månad på liknande grejer.

Nog för att SAS inte skött detta direkt bra, men just dessa saker har de gjort by the book enligt mig.

Toppen