Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

En feature vore ju i fall den automatiskt gjorde om bokstäver > Z automatiskt. T.ex. PRÜZELIUS -> PRUEZELIUS

Fick också en notifiering: "undefined (3017005): Cancellation of booking is not possible due to restrictions" (betald resa). På en award-resa fick jag ingen varning.
 

Jannes

Medlem
En feature vore ju i fall den automatiskt gjorde om bokstäver > Z automatiskt. T.ex. PRÜZELIUS -> PRUEZELIUS

Fick också en notifiering: "undefined (3017005): Cancellation of booking is not possible due to restrictions" (betald resa). På en award-resa fick jag ingen varning.
Ja, även revenue för mig när jag får detta meddelande. Go Smart Bio, ifall det har någon inverkan?
 
En feature vore ju i fall den automatiskt gjorde om bokstäver > Z automatiskt. T.ex. PRÜZELIUS -> PRUEZELIUS

Fick också en notifiering: "undefined (3017005): Cancellation of booking is not possible due to restrictions" (betald resa). På en award-resa fick jag ingen varning.

Har du någon lista på hur bokstäver ska konverteras så fixar jag det.

I dagsläget gör den om åöäéü och några fler scenarion.
 
Vad innebär detta meddelande?

Efter att ha granskat 5-6 bokningar kan jag konstatera att den tillgängliga datan är aningen bristfällig. När jag tar ut information om ombokningsmöjlogjeter så är det många olika scenarion som visas. Ibland står det att en resa kan ombokas, ibland står det att det är avgift på vissa segment, ibland står det att man inte kan omboka online, och ibland står det ingenting. Jag tror därför att den notifikation som visas övergripande ska tolkas som att resan har någon typ av restriktion för ombokning, men att denna kan innebära att ett samtal krävs, ibland till resebyrå och ibland till SAS kundtjänst. Eller att det finns kostnader kopplat till att omboka.

Jag säger till om jag får någon mer klarhet i det.
 

Shoreline

Medlem
Får följande när jag kollar en ren SAS-award, bokad innan de nya kostnaderna för ombokning infördes, ombokad en gång efter ändringen trädde i kraft.

Info (3014026): Mode of payment used for this booking seem to be non-regular one, Hence we are facing difficulty in identifying it exactly.

Kan inte boka om resan på sas.se, sajten (sas.se) fryser på en konstig url och två nyanser av blått (SK ITs blinkning åt BSOD?).

Att ansöka om återbetalning verkar gå bra.
 
Toppen