Mattias Holmén
Medlem
Jag antar att du är på sidan ”poängbudget”?Verkar ha blivit lite Avianca/Life miles sökning på dykplatser när man listar för Asien. Cypern borde väl ligga i Europa kan jag tycka, Turkiet kan man väl diskutera om det är Europa eller Asien?
SAS listar både Turkiet och Cypern som Europa, men ingen av dom kommer upp om man söker resor till Europa på er karta.
Visa bifogad bild 117308
Det kanske är lite förvirrande, men när du söker där är det världsdelar (kontinenter) och inte eurobonuszoner du klickar i att du är intresserad av. Därför visas inte Cypern och Turkiet om du väljer Europa där.
Det kan självklart diskuteras att cypern ska vara i Europa, men jag tror att det hör till kontinenten asien.
Anledningen till att att vi valde världsdelar/kontinenter istället för zoner i ”poängbudget” är för att det man inte ska behöva veta vilka zoner som innehåller vad. Bra exempel är zonen Indien.
Men jag håller med om att det kanske blir förvirrande om man är van att tänka zoner.
Någon som har mer input kring detta med Cypern och Turkiet och hur de bör placeras när vi pratar världsdel via ”poängbudget”?