Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.

iRobert

Medlem
Ett prisbelönt svenskt reklambolag håller just på att utforma den grafiska biten åt SAS och nya EuroBonus. Känns som det är rätt nära nu; antar att nivåer osv borde vara spikat och klart? Kan inte mycket om reklambranschen..
 

jlo

Medlem
Förbokning av bord i loungen hade varit trevligt för EBD. Även om de minskar vad EBG får så behöver de lägga till något för att locka folk, annars får de bara sura EBG :are som tappat förmåner.
 

Flood

Medlem
Den här låg med i dagens utskick om 26k extrapoäng för t/r USA eller Asien:

BC0A5C29CF3F24E5A1158DACAE613B3A.jpg

Stora saker på g alltså... Nedre delen med businessfördelarna är väl iofs dagens standard, så bortse från det.
 

megaman

Medlem
Vad tror vi, EBS 1,2 och EBG 1,2,3... Eller EBD? Några förmåner ombord? Någon häftig ny feature? De lär ju överaska med något... Försvinner EBP? Vore klokast att ha tydliga mål anser jag. Eller EBD + EBP blir en officiell nivå.
 

Nemo

Medlem
SAS lär ju komma med en kampanj så att vi på bc.se inte kan låta bli att göra MR till EBD, liknande den galenskap som sker till Prag med flera destinationer (jag är med på dessa resor :p ).
 

agehall

Medlem
Vad tror vi, EBS 1,2 och EBG 1,2,3... Eller EBD? Några förmåner ombord? Någon häftig ny feature? De lär ju överaska med något... Försvinner EBP? Vore klokast att ha tydliga mål anser jag. Eller EBD + EBP blir en officiell nivå.

Du har en hel tråd om ämnet... Det mesta av våra spekulationer finns redan här.
 

NotRyan

Medlem
Vad jag skulle vilja se i EBD är ett faktiskt krav på segment inom SAS-group, ex. 100.000 poäng varav 50 segment skall vara på SAS-group. Då skulle man få folk att faktiskt åka med SAS, samtidigt som det inte alls är ouppnåeligt. Dessutom slipper vi snacket om att fyra r/t till PVG i Plus räcker för EBD.

Poängnivåerna för övriga valörer bör vara samma fast med krav på segment på SAS-group
:

Silver: 20.000 poäng varav 4 segment på SAS-group/20 segment på SAS group

Förmåner som idag, samt 4 st meal-vouchers per år (En meal-voucher skulle då vara lika med fri BoB på en flight för en person) Här tänker jag lite perks till familjen som åker ut på en semesterresa per år

Guld: 50.000 poäng varav 20 segment på SAS-group/50 segment på SAS-group

Förmåner som idag, samt 8 st meal-vouchers per år

Diamond: 100.000 poäng varav 50 segment på SAS-group, ingen kvalificering på enbart segment

Guld-förmåner enligt ovan
50% extra baspoäng (jmf 25% för EBG, 15% för EBS)
2 st uppgraderings-vouchers per år, med poängintjäning i den uppgraderade klassen (jmf OT)
Garanterad tillgång till awardbiljetter på SAS-group så länge plats finns i serviceklass, även för 2-4-1

Detta skulle i varje fall få mig att styra resandet post-50K till SAS :)

Kommentarer, sågningar ?

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Cornelius

Medlem
Vad jag skulle vilja se i EBD är ett faktiskt krav på segment inom SAS-group, ex. 100.000 poäng varav 50 segment skall vara på SAS-group.

Segmentkrav är väl okej. Men så pass högt krav som 50 segment, möjligen också 20 segment, oavsett hur mycket man flyger, låter för mycket. Då kan någon som flyger business långdistans med SAS potentiellt flyga in 4-5 gånger poängkravet endast inom SAS-gruppen utan att bli EBD (möjligen blir de dock då EBP). Och de som flyger mycket business långdistans är väl SAS viktigaste kundgrupp.

Möjligen kan man då omdefiniera segment så att varje långdistanssegment ger fler än ett segment per segment.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen