Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja! Alltså inte menade jag att EBD skulle jämföras med HON. Det kunde man nog utläsa ur vad jag skrev. Vad jag menar är att EBG förblir det samma. Medan EBD blir lite extra i stil med HON, dvs enkom fördelar på det egnabolaget. En HON har ju inga fördelar mer än guld hos SAS tex! Således kanske ngr gratis uppgradering per år, guldkort till spouse, mm mm.

Nja! Alltså inte menade jag att EBD skulle jämföras med HON. Det kunde man nog utläsa ur vad jag skrev. Vad jag menar är att EBG förblir det samma. Medan EBD blir lite extra i stil med HON, dvs enkom fördelar på det egnabolaget. En HON har ju inga fördelar mer än guld hos SAS tex! Således kanske ngr gratis uppgradering per år, guldkort till spouse, mm mm.

Jag vill inte starta en jämförelse av upplevelser som HON, men vissa av dessa har det väldigt bra på LH-gruppens flygningar. Vissa behöver inte ens använda toapapper på hela flygningen, de förblir rena ändå, so to say! Dessutom är det inte omöjligt att de vacklar ut av flyget med en flaska Champagne i en påse, med hälsningar!

HON går liksom inte att jämföra med så mycket annat. Det får Pandion att framstå som något man hittat i papperskorgen. Att därför ens försöka dra någon som helst parallell mellan kommande EBD och HON gör nog att de flesta sparkar bakut. Det kommer säkerligen att bli en nivå som bara spelar roll på SAS - ja. Men där slutar likheterna skulle jag tro.

Bara nu inte SAS får för sig att en fantastisk förmån för blivande EBD skulle vara gratis val från den så kallade maten även när man flyger Go... Blä! Dessutom skulle det ta bort den sista skillnaden mellan Go och Plus för statuskunder, möjligen med undantag av ombokningsmöjlighet i vissa lägen.

Men det var väl själva f..n. Skriver ja så dåligt eller missupfattar ni med flit???

Nej då, du skriver inte illa, utan jag tror det missuppfattas med flit helt enkelt.

Edit: Ska man dock vara petig, så finns det liksom inte så mycket mer SAS kan göra än erbjuda mer på SAS endast, då de inte kan lova något på andra bolag in *A, då Gold är högsta status där. Så det blir lite självklart att det är enda steget...

Last edited:
Det är väl så man resonerar när man väljer att mila ihop SEN istället för SK-whatever. Farligt för SK.

Anledningen att jag har SEN och inte EBG är att SEN ger mer fördelar för mig både inom som utom LH Group än vad EBG ger inom/utom SK Group. Sen är LH Groups tidtabell överlägsen SK Groups. De erbjuder ofta minst 3-4 avgångar per dag från destinationer utanför Europa. Kan rada upp fler anledningar men då hamnar vi alltför OT, var dock manad att svara på ett direkt påhopp till varför jag är SEN.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen