Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det brukar väl vara normen när flygbolag inför nya nivåer, dvs att de befintliga guldmedlemmarna som redan har kommit över ribban för den nya nivån får sin status uppgraderad på direkten.

Typiskt, gjorde 100k+ miles förra året men kommer nog inte att fixa det i år. Hoppas att jag blir uppgraderad för innevarande år pga förra årets prestation.

Gjorde 112k förra året. Detta ska bli intressant. @Björnström, fick du någon indikation på lansering?

Jag tror kanske att det är nämnt i tråden tidigare, men jag hoppas att de tänker på oss som är generellt lågfrekventa resande i detta sammanhang. Jag når nätt och jämt upp till Silver på mitt till största delen fritidsåkande och det är det många som gör. Jag tror att det vore smart att försöka få den gruppen mer lojal genom små saker som att få välja plats på flyget en vecka i förväg, familjekonto, särskilda riktade erbjudanden till utpräglade fritidsresemål, ytterligare barnrabatter på tider med låg beläggning mm. Jag tror det är sådant som många av oss fritidsresenärer skulle känna oss lite mer utvalda av.
Förändringarna av de högre nivåerna med tydliga och verkliga förmåner för frekventa resenärer tycker jag är helt självklara.

Diamond blir nya guld i den takt de slänger ut poäng numera. Guld blir lika värdelöst som silver är idag, och silver blir inte ens värt pappret det är skrivet på.
Att ett konkursmässigt bolag skulle erbjuda sådana förmåner som några av er drömmer om är bara en utopi. SAS står på ruinens brant och den konstgjorda andningen förlänger bara lidandet för ägare, anställda och kunder.

Diamond blir nya guld i den takt de slänger ut poäng numera. Guld blir lika värdelöst som silver är idag, och silver blir inte ens värt pappret det är skrivet på. Att ett konkursmässigt bolag skulle erbjuda sådana förmåner som några av er drömmer om är bara en utopi. SAS står på ruinens brant och den konstgjorda andningen förlänger bara lidandet för ägare, anställda och kunder.

..."men jag e inte bitter"... ;)

..."men jag e inte bitter"... ;)

Inte ett dugg. Jag lämnade den sjunkande skutan för flera år sedan. Har pendlat ARN-PVG i princip sedan 2006 plus allt annat resande till USA, Asien och Sydamerika och bara åkt SK en handfull gånger, när jag inte haft andra val. Har varit ett rent nöje att se alla försenade och inställda flighter på SK medan mina flighter på andra bolag gått som på räls.

Snarare är det så att SAS tittat på övriga bolags FFP och inset att de ofta har en högre nivå (Elite, plus eller dyl.) och vill försöka att hitta ett sätt att premiera dessa lite extra. En fördel som blir uppenbar är vid OP upgrades, väntelistor etc. Där kan ju en EBG som ligger på 50K om året inte särskiljas mot en som ligger på det dubbla eller trippla. Nu blir det enklare och de har med största sannolikhet statistik som visar ungefär hur många EBD de kommer att få och hur detta kommer att slå... Även om jag inte är säker på att jag kommer att nå denna nivå så har jag respekt för att SK kan vilja särkilja de riktigt frekventa resenärerna. 100K per år låter som en bra gräns, 4-5 longhaul i C (8-10 i Eco) eller runt 80 - 100 legs inrikes i plus (det dubbla i Go) per år måste ju anses som riktigt frekventa kunder... ;)

Ja nu blir det skillnad på kreti och pleti, också på BC. Det blir lite av en utmaning att arbeta ihop EBD, troligen på bekostnad av Senator-kortet. Det blir ett spännande val! Man får vidare hoppas att EBD endast utdelas på basis av intjäning och inte på att man är någon form för kändis som får ett EBG med posten utan att ha kvalat, eller som i värsta fall skrivit ett tiggarbrev till RG!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen