Jacob skrev:Många, inkl jag själv, tycker det är intressant att höra hur man som Pandion blir bemött så kan vi inte bara släppa delen med Janne Carlzon och fokusera på innehållet istället? Oavsett vem som skrivit brevet så är det helt klart någon med insikt.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Som jag skrev i ett inlägg för några dagar sedan kring detta. Visst är det en sviktande service men jag kan inte hålla med om den kraftiga kritik som möter ämnet här. Det är fakta att jag oftast får ett igenkännande, det är fakta att jag ofta blir uppgraderad till buziness (reser ju mest extra), det är fakta att tidningen ligger undanlagd i loungen osv.. Men det är också fakta att det finns resor där ingen säger något vilket är helt okay. Jag är inte Pandion för att bli igenkänd, ej heller för att jag vill ha förmåner utan för att jag reser mycket med SAS. Det är SAS som har utsett mig till Pandion och det har dom gjort utan att byta ut personalen, bygga om flygplanen, ändra koncepten och det är just därför jag kan märka skillnaden.Om jag frågar mig själv om jag hade slutat flyga SAS om dom tog bort min Pandionstatus så är svaret "nej". Varför? Helt enkelt av anledningarna jag skrev ovan. SAS kan inte som hotellen ge mig ett större rum eller bredare säng, SAS har begränsningar och det får vi respektera. Men, om dom tog tillbaka min status skulle jag utan tvekan känna att en bra förmån försvann.Klicka för att utvidga...
bjornstrom skrev:Nu har DI hakat på:di.se - Lyxklubben på SAS rasar - mot slopad champagneKlicka för att utvidga...
bjornstrom skrev:Nu har DI hakat på:di.se - Lyxklubben på SAS rasar - mot slopad champagneKlicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Jag rasar - av stolen när jag läser sånt här.... Lågvattenmärke - både på journalistiken och rubriksättningen. Påminner lite om när Expressen "rasade" över att Mona Sahlin åkte SAS "lyxklass" över pölen.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:... lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Det verkar som att, som skrivs ovan, har kommit över mailet eller läst inläggen här. Som jag skrev från början tycker jag det var väldigt olyckligt att det aktuella brevet publicerades här av en medlem. Man kan nu fundera på om det inte är så att personen i fråga känner att han lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.Klicka för att utvidga...
Jag är inte en av mottagarna av detta mail men som jag förstått var de väldigt många och mailet cirkulerar även på annat håll.Traveller skrev:Det verkar som att, som skrivs ovan, har kommit över mailet eller läst inläggen här. Som jag skrev från början tycker jag det var väldigt olyckligt att det aktuella brevet publicerades här av en medlem. Man kan nu fundera på om det inte är så att personen i fråga känner att han lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.Klicka för att utvidga...
Dahl skrev:Enklaste sättet att lösa SAS ekonomi är helt enkelt att ta bort alla överbetalda tanter och ersätta med yngre personer som vill jobba. Det enda jag kan tyckas är "illa" är att man ibland får höra om interna klagomål i kabin från just de äldre. Tycker att man kan hålla det internt...Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Som jag skrev från början tycker jag det var väldigt olyckligt att det aktuella brevet publicerades här av en medlem. Man kan nu fundera på om det inte är så att personen i fråga känner att han lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.Klicka för att utvidga...
flying skrev:Hur kan ett välskrivet och välformulerat brev med konstruktiv kritik ses som ett uppdrag att försöka skada?Är det inte snarare så att ett öppet forum borde uppmuntra sådana initiativ?Det som jag dock ser som olyckligt är hur journalister kan vinkla saker. Tror inte brevskrivaren i första hand var ute efter att få tillbaka champagne i sortimentet utan mer ville belysa den allmänna nedgången i service och/eller den något ojämna service nivån. Det är det många Pandion medlemmar undertecknad inkluderad som vittnar om.Klicka för att utvidga...