Senaste nytt

Etikettfråga: Vad gör du om någon tar ditt säte på flygplanet?

Är alltid vänlig men bestämd. Brukar be personen ifråga att flytta sig då den sitter på min plats. Som så många andra som använder detta trevliga forum så beställer jag oftast resor med bolag där jag innehar guldkort motsvarande vilket ofta gör att jag med varsamhet väljer min plats.
Så vänligt men bestämt.

Last edited:
Jag var med om en konstig sak 2005 när Thai flög 747 till Köpenhamn. Kom till min plats i Economy - fönsterplats.

Där sitter en ung thailändsk kvinna på min plats. Jag förklarar att det är min stol och hon pekar på mannen i aisle-sätet (gång), förstår att hon inte vill sitta mellan två västerländska män. Men jag vill inte ha mittenstol i economy till Bangkok...så jag förtydligar att jag vill ha min stol.

Då blir det lite drama, hon börjar gråta, talar med en flygvärdinna som försöker lösa situationen. Uppgradering till Business Class! Men inte för mig utan för den gråtande tjejen... :(
Den var bra - :)

Erbjöd idag på ARN- SFT trevlig kines tomma platsen bredvid mig och dotter då han hade fönsterplats på raden bakom och inte kunde ta sig förbi/klättra över rullstolsburen dam med ledsagare på D och E. Dom talade inte engelska och han inte svenska. Flygvärdinnan var så nöjd med mig att jag fick påtår till kaffet i Go:)

Toppen