Senaste nytt

Etihad Apartments. Är det värt pengarna

trekker

Medlem
Nja, lite svårt att utveckla och inte glida offtopic. Produkten i sig är säkert bra!
Jag håller med dig och jag skulle tveka både en och två ggr innan jag bokade med ett arabiskt bolag. Men å andra sidan kan man ju fundera på vad mer man ska undvika om man inte vill gynna ett arabland? IAG är väl delvis ägt av ett av dessa bolag? Var kommer oljan och flygbränslet ifrån?
 

Magnus_K

Medlem
Personligen har jag åkt väldigt mycket med Qatar i business senast året i longhaul, ibland flera gånger per månad och alltid varit nöjd med Qatar.
Blir alltid vänligt bemött ombord samt god mat och dryck. Har inget ont att säga om bolagen från arabländerna.

Sitter själv och kollar på lite olika F alternativ inför hösten och visst, det är många som anser man är galen om man lägger stora pengar på det.
Hur mycket är du beredd att spendera för att kunna njuta hela resan?

Ska man köra lägga stora pengar på att åka flådigt samt bo och leva bra på destinationen så har jag svårt att tänka mig att ett par 10K SEK hit eller dit spelar någon roll på det stora hela.
Alla väljer ju vad dom söker, men en resa är aldrig bättre än den svagaste länken.

Go all-in, vad har du att missa?
 

mischadee

Medlem
Ja många synpunkter här. Liten twist. För typ 300 kr extra kan jag förlänga till Bangkok då First hela vägen dit via Paris och sedan Business hem via Amsterdam. Nu kanske det är mer värt det? Iofs så har jag ju varit i Bangkok men aldrig i Abu Dhabi.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

seat56f

Medlem
Du kan inte ta stop-over i Abu Dhabi då? Någon dag i Bangkok - eller med vändande kärra om du nu bara vill kräma ut lite mer flygtimmar - och sen ha Abu Dhabi som verklig destination om än inte på biljetten?

Personligen skulle jag nog inte betala extra för endast lite mer flygtid, ens i First. Då hade jag nog hellre spenderat den tiden vid en pool nånstans - men det är jag.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Hej

Är väldigt sugen men undrar lite vad ni tycker. Har hittat via London till Abu Dhabi Business dit och First hem med A380. Priset landar på 25 000. Jag är beredd att lägga lika mycket på Singapore Business till Melbourne men jag reste med dem till Auckland i våras och vart inte jättebortskämd med lyx tycker jag. Apartments och loungen i Abu Dhabi ska ju vara väldigt bra har jag hört. Är inte egentligen i behov av de extra poängen heller så det är ingen faktor. Vad tycker ni. Är det värt det? Eller är jag tokig som ens tänker tanken?
Jag tycker det låter värt det, ännu mer om du kan åka till Thailand i F för 300 kr mer! Hade jag haft pengarna och den lediga tiden så hade jag kört på det. Produkten verkar fantastisk tycker jag! Det vore underbart att få sjunka ned i ett säte och dricka G&T och se några bra filmer och bli bortskämd med lyx och god mat! :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag tycker det låter värt det, ännu mer om du kan åka till Thailand i F för 300 kr mer!
Off topic svar.
Om jag kommer ihåg rätt, Etihads flighter mellan Abu Dhabi och Bangkok har ingen First class.

Kod:
EY 408 0 AUH
17/10/23 8:45 BKK
17/10/23 18:25 77W
Daily 
81% / 13m J0 C0 D0 W0 Z0 Y7 B7 H7 K7 M7 Q7 L7 V7 U7 E7 T7
    

0 Connections              
EY 402 0 AUH
17/10/23 21:30 BKK
17/10/24 7:10 77W
Daily 
66% / 24m J7 C7 D7 W5 Z3 Y7 B7 H7 K7 M7 Q7 L7 V7 U7 E7 T7
    

0 Connections              
EY 406 0 AUH
17/10/23 23:30 BKK
17/10/24 9:10 77W
Su,M,T,W,Th,F 
83% / 15m J7 C7 D7 W7 Z7 Y7 B7 H7 K7 M7 Q7 L7 V7 U7 E7 T7
 

Agö

Medlem
Jeg er enig - AF business i Europa er ganske fint for et europæisk business class produkt. God (kold) mad med fransk touch og god service. Hvis det tilmed er billigere ville jeg uden tvivl også flyve via Paris i stedet for London på SAS Plus.
Varm mat från Stockholm till Paris!
 

LarsCph

Medlem
Varm mat från Stockholm till Paris!

Ah - meget fint da! Jeg har fløjet med dem fra København bare, og der er en en kold anretning. Det har dog været meget fint de gange jeg har fløjet med dem. Senest var det var mig og familien som var i business var København, det var helt super. Og det lykkedes den utroligt dygtige FA at tømme helflasken med champagne i vores glas inden vi landede, for som han sagde ellers skulle han jo smide det ud. Han arrangerede også helt af egen initiativ at min datter til hendes store fornøjelse kom en tur ud i cockpittet og se på knapper og piloter efter landing i Paris.
 
Toppen