Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

Se där, kul att deras egna callcenter-personal inte kunde se detta. Verkar dock kört med fast track, EBG hjälper ju inte heller längre.
När vi flög i slutet av januari så gjorde det varken till eller från. Iom att ET går så pass sent var det i princip folktomt i vanliga säkerhetskontrollen. Är sannolikt mer trafik på kvällarna nu men borde gå snabbt ändå.

Jag flög Ethiopian business i lördags. Första ben Lufthansa från Köpenhamn till Frankfurt.
Kom in i SAS business lounge och kunde gå in i Cph express.
Lite gnäll:
Enligt seat map skulle det vara nya kabinen med privat fönsterplats, men när jag väl kom på så var det dubbelsäte med någon helt främmande bredvid, hade inte valt fönsterplats om jag visste det.

Flyger om några veckor med Ethiopian till Addis och sen vidare söderut. Inte åkt med dem på ett år. Hänt något intressant? Loungen som ”vanligt” i Addis?
Vilken lounge är det som gäller på Arlanda nu? Har guld hos Thai.

Vilken lounge är det som gäller på Arlanda nu? Har guld hos Thai.

Irrelevant vilket bolag du har status hos, utförande bolag som styr vilken lounge du ska till.
Star Alliance har en relativt välfungerande lounge finder, kika där så får du nog till vilken lounge du ska till!

Tack för svar. Då har jag koll.

Såg det finns både Pearl (Menzies) I T4 och T5 någon med erfarenhet vilken som är bäst?

Har en härlig poängbokning med ET med avresa på söndag. SAS vill att jag i deras app kompletterar med info i bokningen. Det vill jag inte göra, av rädsla att dom ska sabba bokningen. För i ETs app ser väl allt perfekt ut?
I och med att bokningen och alla flyg står som” Ticketed” och ”Confirmed” så är väl allt redan klart? Jag kan åka till Arlanda på söndag med gott samvete utan att göra något mer?

Attachments

• IMG_1946.jpeg
    IMG_1946.jpeg
    155,4 KB · Visningar: 50
  • IMG_1947.jpeg
    IMG_1947.jpeg
    120,7 KB · Visningar: 55
  • IMG_1948.jpeg
    IMG_1948.jpeg
    159,3 KB · Visningar: 56
Toppen