Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

Fredde18

Medlem
Familjen reser till Seychellerna med Ethiopian Airlines i vår och hälften av oss får nöja sig med ekonomiplatser. (so far....)
För att få de minst dåliga economy-platserna på det långa benet Arlanda-Addis kikar jag på vad som bjuds i den 787-9, som planeras just nu.
Det som Ethiopian tar extra betalt för är "extra leg room" vid nödutgång eller "premium seat" som är främsta raden i economy, rad 11 i detta fall. Någon som har erfarenhet av deras 787-9 eller förstår vilket val som ger bäst sträcka-på-benen-möjlighet?

Premium kostar 559kr medans nödutgång går på 336kr, så det tycker ju själva att något är bättre med rad 11...
 

Linmet

Medlem
11h på ADD 24:00 till 11:00 dagen efter. Anländer med business men ska vidare till JRO i economy... känns svalt? Finns det något hotell på flygplatsen? Vet någon vad och hur man kan betala för loungen?

2 vuxna och 2 barn 11-10 år.
 

Tonton

Medlem
11h på ADD 24:00 till 11:00 dagen efter. Anländer med business men ska vidare till JRO i economy... känns svalt? Finns det något hotell på flygplatsen? Vet någon vad och hur man kan betala för loungen?

2 vuxna och 2 barn 11-10 år.

Var ska ni vidare? Om det inte finns något tidigare fly, så passa på att nyttja Ethiopians transferservice med hotell.
 

Linmet

Medlem
Var ska ni vidare? Om det inte finns något tidigare fly, så passa på att nyttja Ethiopians transferservice med hotell.
Vi ska vidare till JRO ca 10:00 dagen efter. Vi anländer med turkish från ist och sista sträckan i economy är isåfall ethiopian. Fungerar den isåfall?
 

Tonton

Medlem
Vi ska vidare till JRO ca 10:00 dagen efter. Vi anländer med turkish från ist och sista sträckan i economy är isåfall ethiopian. Fungerar den isåfall?

Har själv bara använt när jag flugit business och haft ET-ET.

Men står ingenting om att det inte skulle fungera med Economy iaf...
 

Bulle

Medlem
Flyger om cirka vecka med Ethiopian till Addis och sen vidare söderut. Inte åkt med dem på ett år. Hänt något intressant? Loungen som ”vanligt” i Addis?
 

erc

Medlem
Gissar att jag inte är ensam här om att ha kommit över Ethiopianbiljetter med Eurobonusbokning.
Har då fått ett PNR av SAS som inte fungerar på Ethiopians webbsida.
Min bokning innehåller segment med både Ethiopian och Lufthansa.
PNR från SAS fungerar såklart finfint på Lufthansas webbsidor - och där kan jag faktiskt välja platser även på Ethiopiansegmenten, Det an jag inte på SAS webbsidor.

Om man vill hantera sin resa på Ethiopians webbsidor - hur kommer man över sitt Ethiopian PNR?
 

Mr Basic

Medlem
Gissar att jag inte är ensam här om att ha kommit över Ethiopianbiljetter med Eurobonusbokning.
Har då fått ett PNR av SAS som inte fungerar på Ethiopians webbsida.
Min bokning innehåller segment med både Ethiopian och Lufthansa.
PNR från SAS fungerar såklart finfint på Lufthansas webbsidor - och där kan jag faktiskt välja platser även på Ethiopiansegmenten, Det an jag inte på SAS webbsidor.

Om man vill hantera sin resa på Ethiopians webbsidor - hur kommer man över sitt Ethiopian PNR?
1. Kontakta SAS
eller
2. Ladda upp resan i appen check my trip, där brukar ”andra” bolags PNR synas.
 
Toppen