Senaste nytt

Estonian Air går i konkurs, inga flyg from 8e november

MarcusC

Medlem
Varifrån tar man den ATR:en?
Det är en bra fråga, det står JetTime operated...men jag är inte tillräckligt insatt hur man löser det rent operationella här. Men känns som SAS borde kunna få snurr på linjerna till Tallinn från Scandinaviska huvudstäderna. Säkerligen tuffare för den Estniska staten som ska starta driva vidare "gamla" verksamheten.
 

tic

Medlem
Tänkte bara säga att jag var i Kiev i helgen och flög med Estonian (från ARN via TLL). Visste om konkursrisken redan på fredagen när jag åkte. Estnisk TV filmade oss när vi gick ombord på planet i TLL och gjorde reportage om konkursryktena. Och på lördagen kom konkursbeslutet på sms men också info om att vi skulle bli ombokade med andra flyg och inte behövde agera själva (med undantag om vi inte hört något 6 timmar innan planerad avgång). Bara ca 4 timmar senare på lördagkvällen ringde en trevlig dam från en estnisk resebyrå upp och bokade om mig till LOT via Warszava. Ca 3 timmars senare ankomst till ARN, men faktiskt med lite fler EB-poäng än jag skulle fått annars. Var inställd på att få köpa ny biljett hem själv (och kanske få tillbaka på originalbiljetten från kreditkortsföretaget), men jag gick alltså helt skadeslös ur detta. En väldigt välordnad avveckling från min synpunkt som passagerare.
 
Toppen