Senaste nytt

Estonian Air går i konkurs, inga flyg from 8e november

Det finns några trådar om detta, men lägger några frågor här, hade inte SAS några procent kvar Estonian Air, har SAS någon maskin uthyrd till Estonian Air*, hur har det fungerat med EB mellan SAS och Estonian Air, kommer SAS att göra någon förlust nu när Estonian Air går i KK.
* När SAS tog ur sina Dash ur flottan, så ingick det att man bland annat. skulle köpa CRJ till Estonian Air.
2,66 procent, avrundat till 2,7 % i senaste årsredovisningen. Man har hanterat tyngre förluster tidigare.

2,66 procent, avrundat till 2,7 % i senaste årsredovisningen. Man har hanterat tyngre förluster tidigare.
Jo, jag kommer inte att ligga sömlös för detta, tänkte nog på hur det fungerar med debitering mellan Estonian Air och SAS när det gäller EB men jag är medveten om att det inte är så stora tal där heller.

Jan Palmer är väl VD för Estonian Air, han var väl VD även för Cimber Sterling när de gick i KK kanske borde byta bransch.
Minns inte riktigt, Skyways ingick väl i Cimber Sterling koncernen med någon ägare i Ukraina

Ska bli intressant att se vem som tar över rutten till Stockholm. Vi reser ganska mycket till Tallinn på vårt kontor eftersom vi har både fabrik och kontor där.

Nä, men jag jämför med vad de tar på motsvarande linjer. Ska tillexempel ToR Vaasa om ett par veckor. nästan 5`i Go....

Toppen