Senaste nytt

ESTA för deltagande i en konferens eller B-1-visum?

Största anledningen att undvika byten i USA (om möjligt) är att slippa krånglet med att hantera sin väska på första USA-flygplats.
Vilken väska? :)

Och även om man nu skulle råka ha en incheckad väska tycker jag inte det är specielllt osmidigt. Snarare en feature att man vet var ens väska är..

Saknar fortfarande belägg för att eventuell kod skriven i passet har betydelse för vad man kan göra när man väl är insläppt.

Tillägg: I fallet VWP/ESTA, alltså.

Last edited:
Jag TROR att om du skulle fastna i en razzia på jakt efter illegal arbetskraft på en arbetsplats och du skulle visa upp ett pass där det är angivet WT och din inresa är baserad på att du ska turista så kan du och en eventuell uppdragsgivare hamna i en hel del problem.

Jag TROR att om du skulle fastna i en razzia på jakt efter illegal arbetskraft på en arbetsplats och du skulle visa upp ett pass där det är angivet WT och din inresa är baserad på att du ska turista så kan du och en eventuell uppdragsgivare hamna i en hel del problem.
Verkar bara väldigt konstigt att detta helt skulle baseras helt på en kort konversation med tjänstemannen vid inresan. Och dessutom, som du skriver är ju såna där razzior inriktade på att hitta illegal arbetskraft. Arbete, alltså "work", inte "business", är ju i vilket fall inte aktuellt med VWP, så då gör det ingen skillnad vad tjänstemannen har skrivit för bokstav om de kommer fram till att du har ägnat dig åt det.

Toppen