Senaste nytt

Esimkollen - Hitta rese-eSIM och jämför med de olika Svenska operatörerna

Värt att notera på siten kanske att det bara är privatabb som jämförs. För Telenor tex ingår UK I alla privatabb, men inte i företagsabb. Så rent formellt är texten "Storbritannien ingår i alla abonnemang hos Telenor." felaktig.

Bra påpekande - Jag är aware.

Har senaste dagarna arbetat på att få med företagsabonnemang också, och V1 ligger för deployment just nu.

Exempel när företagsabonnemanget bör täcka resans länder, samt tids- och datamängdskrav:
Screenshot 2026-09-13 at 23.37.03.png

Exempel när företagsabonnemanget inte täcker resans länder, och/eller tids- och datamängdskrav:
Screenshot 2026-09-13 at 23.36.46.png

Fortfarande inget Namibia...

(Arbets-)livet kommer emellan och lite andra prioriteringar än just Namibia.

Med det sagt - så kommer här en liten översikt av nya tillägg:
* Företagsabonnemang
* 3 nya operatörer och ca 5500 nya planer.
* 14 nya länder

Tillbaka till Nambia. I Namibia är det skralt. Av de 11 leverantörer som jag har med just nu, så är det bara 4st som täcker Namibia. 2 av 4 leverantörer har dessutom felaktiga data för just Namibia, när detta plockas ur deras egna APIer. Men nu finns det iaf, och priset skiljer sig en del mellan olika leverantörer, det är tydligt :)

Direktlänk: https://www.esimkollen.se/esim/namibia/

Hoppas du får en fin resa till Nambia!

(Arbets-)livet kommer emellan och lite andra prioriteringar än just Namibia.

Med det sagt - så kommer här en liten översikt av nya tillägg:
* Företagsabonnemang
* 3 nya operatörer och ca 5500 nya planer.
* 14 nya länder

Tillbaka till Nambia. I Namibia är det skralt. Av de 11 leverantörer som jag har med just nu, så är det bara 4st som täcker Namibia. 2 av 4 leverantörer har dessutom felaktiga data för just Namibia, när detta plockas ur deras egna APIer. Men nu finns det iaf, och priset skiljer sig en del mellan olika leverantörer, det är tydligt :)

Direktlänk: https://www.esimkollen.se/esim/namibia/

Hoppas du får en fin resa till Nambia!
Tack så mycket!

Toppen