Två väskor kom bort i tre dagar. Skickade in kvitton på inköp tillsammans med dokument för att styrka baggageförsening.
Fick detta till svar:
"Eftersom det är flygbolaget som är primärt ansvarig i egenskap av transportör ber vi dig att i första hand vända dig till dem för ersättning. Av det aktuella försäkringsvillkoret framgår att försäkringsersättning endast lämnas i den mån ersättning inte kunnat lämnas från annan ansvarig part. Observera att många flygbolag har krav på att ersättningsanspråk måste inkomma till dem inom 21 dagar och att du måste skicka in originalkvitton till dem"
Vad ska jag då med försäkringen till? Jag trodde ERV skulle kräva flygbolaget efter att de betalat mig.
Jag tänker inte acceptera detta. Undrar om någon varit med om liknande och hur man bäst argumenterar mot detta?
Fick detta till svar:
"Eftersom det är flygbolaget som är primärt ansvarig i egenskap av transportör ber vi dig att i första hand vända dig till dem för ersättning. Av det aktuella försäkringsvillkoret framgår att försäkringsersättning endast lämnas i den mån ersättning inte kunnat lämnas från annan ansvarig part. Observera att många flygbolag har krav på att ersättningsanspråk måste inkomma till dem inom 21 dagar och att du måste skicka in originalkvitton till dem"
Vad ska jag då med försäkringen till? Jag trodde ERV skulle kräva flygbolaget efter att de betalat mig.
Jag tänker inte acceptera detta. Undrar om någon varit med om liknande och hur man bäst argumenterar mot detta?