Senaste nytt

Ersättningsresa - vad gäller ?

Om man bor i bostadsrätt i Stockholmsområdet skulle jag vara försiktig med att välja Länsförsäkringar om de inte ändrat villkoren - tidigare har LF Stockholm inte haft fullvärde för bostadsrättstillägget vilket i princip gör försäkringen värdelös för hemmet (vilket ändå är det den är till för egentligen, även om bonuspoäng också värderas högt just här).

Vet inte hur det ser ut med de digitala varianter som nämnts, men ovan kan vara bra att dubbelkolla där med :).

Om man bor i bostadsrätt i Stockholmsområdet skulle jag vara försiktig med att välja Länsförsäkringar om de inte ändrat villkoren - tidigare har LF Stockholm inte haft fullvärde för bostadsrättstillägget vilket i princip gör försäkringen värdelös för hemmet (vilket ändå är det den är till för egentligen, även om bonuspoäng också värderas högt just här).

Vet inte hur det ser ut med de digitala varianter som nämnts, men ovan kan vara bra att dubbelkolla där med :).
Tack för input, fick kolla vad jag signerat och såhär står för en bostadsrätt i Stockholm:

1739793335801.png

Jag tolkar det som att ”fast egendom i BR som du ansvarar för” = Fullvärde, är det du menar? Och detta är således OK?
Sen vad som menas med Allrisk för BR…

Tack för input, fick kolla vad jag signerat och såhär står för en bostadsrätt i Stockholm:

Visa bifogad bild 162695

Jag tolkar det som att ”fast egendom i BR som du ansvarar för” = Fullvärde, är det du menar? Och detta är således OK?
Sen vad som menas med Allrisk för BR…
Detta är fullvärdesförsäkring ja. Allrisk för bostadsrätten är vad som kallas "Utökad bostadsrättsförsäkring" hos tex TryggHansa.

Just därför - det specificeras ingen stans hur resan ska varit betald (till skillnad från Folksam/Hedvig som explicit undantar bonusresor.) Om du vill stämma av, be att få prata med en människa i chatten på sidan så ger de snabba svar! :)
Jag kan också bekräfta att Länsförsäkringar likställer en bonusresa som en resa betald med cash. LF är MYCKET bra att ha att göra med när det skiter sig på en resa, framförallt bonusresor.

Jag är smått förundrad över hur man kan få både en villaförsäkring och en extremt bra reseförsäkring för fyra personer för under 10 000 kr per år.

Bra tråd, blev tvungen att kolla Trygg Hansas villkor. Reseförsäkringen (inkl den utökade) ersätter inte ”den del av resan som är betald med cashpoints, bonuspoäng eller voucher”.
Blir således byte (tillbaka) till LF så småningom.

Toppen