Senaste nytt

Error Fare, kommer det lyckas?

Provade även jag att boka, men drogs 3 olika belopp. T/r dock. Får hoppas min avbokas också.
Drygt att sitta och ringa deras kundservice en hel dag.
Att man inte lär sig ;)

Attachments

• 4A59C777-CAB1-4DA4-8AF5-AD655589FEF4.jpeg
    4A59C777-CAB1-4DA4-8AF5-AD655589FEF4.jpeg
    34,9 KB · Visningar: 279
  • 427DA138-66C5-4A1C-AEEB-E4979AE0086D.jpeg
    427DA138-66C5-4A1C-AEEB-E4979AE0086D.jpeg
    40,6 KB · Visningar: 273
Ringde vid 09:10. Tog 5 min att komma fram till en agent inkl tiden för alla knappval. Han jag pratade med sa att alla berörda (tekniskt fel) kommer få sina bokningar avbokade inom 48h.
Ifall någon blivit debiterad som i mitt fall kan det vara bra att veta.
Min bokning var förövrigt Bangkok - Manila. Hade det varit exempelvis Stockholm - Bangkok så skulle jag så klart varit nöjd och hoppats på det bästa utan att ringa in så klart.

Bokade idag en (?) error fare hos BA. BUD-LHR-DFW-FLL tur/retur för drygt 8000 i business, har fått biljetten och allt men finns det risk att den tas bort ändå? Fanns för övrigt även för 6000 till new York och LAX/SFO.
Då det är till USA skulle jag säga att det är extremt hög chans att den hedras. Inget flygbolag vill hamna i trubbel hos DoT i USA.

Jag skulle personligen säga att den kommer hedras med 99,9% säkerhet. Men som alltid med misstanke fares, se till att boka allt annat flexibelt.

Det var länge sen det dök upp nån så här bra xxx fare (not mention the fight club), kul! Hade slagit till om det inte var inom OneWorld enbart. Man vet aldrig om det kommer att avbokas av flygbolaget eller resebyrån, men efter 7-10 dagar brukar det klarna. Boka inget hotell eller annat under resan som inte är flexibelt och går att avboka. 2020 var det en oerhört bra fare minns jag, men tvingades avboka pga covid, så allt kan ju hända tyvärr...

Priset är ju inte jättelågt, det är väl när det är orimligt lågt och de t.o.m förlorar pengar som det finns risk att de bokar av.
I synnerhet om det sålt mycket biljetter.

• Gilla
Reactions: fcx
Priset är ju inte jättelågt, det är väl när det är orimligt lågt och de t.o.m förlorar pengar som det finns risk att de bokar av.
I synnerhet om det sålt mycket biljetter.
Inte till just USA då de hamnar i problem med DoT i så fall. Väldigt starkt konsumentskydd där. Övriga världen så är det större chans det avbokas.

Toppen