Senaste nytt

Error Fare, kommer det lyckas?

Datum och bokat direkt hos BA?
Om du inte vill posta publikt så skicka PM.
Fanns i princip hela våren och hela hösten men BA upptäckte sitt misstag efter ca 1 timma tyvärr. Bokade direkt på BA för övrigt.

Kan tipsa om denna sida som skickade mail när dealen kom upp (så jag hittade den).

Inte till just USA då de hamnar i problem med DoT i så fall. Väldigt starkt konsumentskydd där. Övriga världen så är det större chans det avbokas.

Njaä, reglerna ändrades 2015 och just fall med orimligt låga priser är ju sånt som flygbolagen har en hyfsat bra chans att påvisa är misstag
och inte kanonrea.
Men definitionerna är inte solklara.

As a matter of prosecutorial discretion, the Enforcement Office will not enforce the requirement of section 399.88 with regard to mistaken fares occurring on or after the date of this notice so long as the airline or seller of air transportation:
(1) demonstrates that the fare was a mistaken fare; and
(2) reimburses all consumers who purchased a mistaken fare ticket for any reasonable, actual, and verifiable out-of-pocket expenses that were made in reliance upon the ticket purchase, in addition to refunding the purchase price of the ticket.

Datum och bokat direkt hos BA?
Om du inte vill posta publikt så skicka PM.
Tror han menar denna:
Fanns många billiga resor till USA/Mexiko från europiska flygplatser. Verkar som många där skriver att biljetterna kommer att nekas.
Då det är till USA skulle jag säga att det är extremt hög chans att den hedras. Inget flygbolag vill hamna i trubbel hos DoT i USA.

Jag skulle personligen säga att den kommer hedras med 99,9% säkerhet. Men som alltid med misstanke fares, se till att boka allt annat flexibelt.
Intressant många på flyertalk skriver att BA har avbokat error fares många gånger tidigare.

Intressant många på flyertalk skriver att BA har avbokat error fares många gånger tidigare.
Jag har fått error fares avbokade med BA till Malaysia och Australien. USA har dock tidigare varit en skyddad marknad, men @Homer påpekar ju att det ändrats.

Jag flög ju på BA Error fare 8000 SEK i First tor JNB-BCN för några år sedan, den avbokades inte trots att ordinarie pris skulle vara 80k. Finns reserapport på den resan.

Man får göra skillnad på olika avbokningar, finns inget 1:1 förhållande mellan olika error fares.
6-9000 kronor i Business är inte oskäligt lågt, dessa priser har funnits några ggr utan att vara mistake fares innan. Men jag får nog revidera 99,9% att de hedrar den om nu DoT ändrat sig i frågan.

Toppen