Kickar upp denna tråd då jag har en situation som passar ämnet.
Jag reser med min gravida fru med Thai då hon är i v28 och hem då hon är i v30. Enligt deras policy så skall man efter v30 i graviditeten ha ett intyg från sin förlossningsläkare när beräknad förlossning är och att graviditeten är okomplicerad. Så långt allt bra, men vid flygtillfället så får detta intyg ej vara mer än 1v gammalt. Uppenbarligen en omöjlighet för hemresan då.
Erfarenheter med Thai i denna situation? Vad är worst case scenario här, om de vägrar en att boarda får man då själv pynta hemresa eller är de skyldiga att fixa alternativ rutt?
Jag tror inte de är skyldiga att fixa ett alternativ. Dvs. jag är helt säker på att de inte är det.
Jag tror att du missförstår vad som är omöjligt med vad Thai tycker är ditt problem att lösa.
Thais hemsida säger dessutom
After the 28th week of pregnancy, passengers must obtain a medical certificate of fitness to travel issued by their attending obstetrician, stating the number of weeks of pregnancy and estimated date of delivery. The medical certificate issued by the doctor must be issued no later than 7 days prior to departure, which must be carried with the expectant passenger when boarding the flight.