Ano
Medlem
Det är de sätesrader/dubbelsäten i mitten som har bordskonsoller ut mot gångarna, och därmed de säten som är närmast varandra i kabin-layouten.Vad är honeymoon seats?
Se bild nedan för exempel:
Det är de sätesrader/dubbelsäten i mitten som har bordskonsoller ut mot gångarna, och därmed de säten som är närmast varandra i kabin-layouten.Vad är honeymoon seats?
Tack för supertydlig förklaring och bildDet är de sätesrader/dubbelsäten i mitten som har bordskonsoller ut mot gångarna, och därmed de säten som är närmast varandra i kabin-layouten.
Se bild nedan för exempel:
Visa bifogad bild 171773

Tack för supertydlig förklaring och bild
Vet du om det är någon specifik rad som är honeymoon-seats på den här konfigurationen (typ 2E/2F, 4E/4F osv)?
När vi flög med SQ för två år sedan fick jag tips här om att vara tidig vid incheckning och ta en av tre mittenrader – och det blev nästan som en dubbelsäng i business. Skulle gärna försöka få liknande platser nu tillsammans med min dotter om det går.
Visa bifogad bild 171781

Spring på toaletten är inte direkt ett problem i Business, aldrig störts av det någonsin.Jag funderar nu på sätesval, har valt 1E,1F och 1K på båda sträckorna. Är det dumt att sitta längst fram i kabinen? Tänker på allt spring till toaletterna och att personalen står precis där och förbereder mat och dryck, vilket kanske stör när man ska sova.
Är man lättstörd av ljud/ljus så kanske det är bäst att sitta lite längre bak? Svårt att veta i förväg då upplevelsen också kan skilja mellan flighter baserat på crew och övriga passagerare.Jag funderar nu på sätesval, har valt 1E,1F och 1K på båda sträckorna. Är det dumt att sitta längst fram i kabinen? Tänker på allt spring till toaletterna och att personalen står precis där och förbereder mat och dryck, vilket kanske stör när man ska sova.
Hur lätt man blir störd är så klart individuellt, men för egen del har jag aldrig störts av att sitta på de första raderna i Business. Det är inte tillräckligt många passagerare för att skapa mycket spring på toan annat än kanske några få enstaka tillfällen, och det blir i stort sett aldrig kö i gången (och gången är man ju oftast lite isolerad från i vilket fall som helst). Och vad gäller störande ljud, så, tja, det är inte direkt tyst på ett flygplan så det dränker ut det mesta. Dessutom har man (jag, åtminstone) hörlurar nästan hela tiden.Är det dumt att sitta längst fram i kabinen?
Misstänker också att stolarna är likadana – vi kunde boka rad 1 redan fem månader innan resan. När vi flög med SQ släpptes inte rad 1 förrän 48 timmar innan, och där var det tydlig skillnad på stolarna.Är man lättstörd av ljud/ljus så kanske det är bäst att sitta lite längre bak? Svårt att veta i förväg då upplevelsen också kan skilja mellan flighter baserat på crew och övriga passagerare.
Mig veterligen så är denna stol likadan i hela kabinen. Och isf tycker inte jag att det finns särskilt stor anledning att sitta på rad 1 oavsett.
Hade nog varit mer orolig för crew än toaletter faktiskt - just på TK har jag varit med om att de är rätt ljudliga men kan vara random observation. Och bra hörlurar löser det mesta.Är man lättstörd av ljud/ljus så kanske det är bäst att sitta lite längre bak? Svårt att veta i förväg då upplevelsen också kan skilja mellan flighter baserat på crew och övriga passagerare.
Mig veterligen så är denna stol likadan i hela kabinen. Och isf tycker inte jag att det finns särskilt stor anledning att sitta på rad 1 oavsett.