Senaste nytt

Erfarenheter av Turkish Business på A330-300 vs A350-900

Vad är honeymoon seats?
Det är de sätesrader/dubbelsäten i mitten som har bordskonsoller ut mot gångarna, och därmed de säten som är närmast varandra i kabin-layouten.
Se bild nedan för exempel:
IMG_0083.jpeg

Det är de sätesrader/dubbelsäten i mitten som har bordskonsoller ut mot gångarna, och därmed de säten som är närmast varandra i kabin-layouten.
Se bild nedan för exempel:
Visa bifogad bild 171773
Tack för supertydlig förklaring och bild

Vet du om det är någon specifik rad som är honeymoon-seats på den här konfigurationen (typ 2E/2F, 4E/4F osv)?

När vi flög med SQ för två år sedan fick jag tips här om att vara tidig vid incheckning och ta en av tre mittenrader – och det blev nästan som en dubbelsäng i business. Skulle gärna försöka få liknande platser nu tillsammans med min dotter om det går.

IMG_6505.jpeg

Tack för supertydlig förklaring och bild

Vet du om det är någon specifik rad som är honeymoon-seats på den här konfigurationen (typ 2E/2F, 4E/4F osv)?

När vi flög med SQ för två år sedan fick jag tips här om att vara tidig vid incheckning och ta en av tre mittenrader – och det blev nästan som en dubbelsäng i business. Skulle gärna försöka få liknande platser nu tillsammans med min dotter om det går.

Visa bifogad bild 171781

Tack för alla tips i den här tråden – de hjälpte verkligen. Nu är biljetterna bokade och vi har valt A350 både ut och hem.

Jag funderar nu på sätesval, har valt 1E,1F och 1K på båda sträckorna. Är det dumt att sitta längst fram i kabinen? Tänker på allt spring till toaletterna och att personalen står precis där och förbereder mat och dryck, vilket kanske stör när man ska sova.

Senast vi flög A350 med SQ såg vi att mittenplatserna på rad 1 var lite rymligare, utan det där “hålet” för fötterna. Vi är inte så långa, så jag undrar om den extra ytan verkligen väger upp för mer aktivitet runtomkring.

Om ni var två vuxna och ett barn på åtta år – vilka platser skulle ni ha valt?

Skärmavbild 2026-01-12 kl. 21.28.01.png

Skärmavbild 2026-01-12 kl. 21.27.20.png

Toppen