Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Renato

Medlem
Jo att de inte matchar är jag med på. Tänkte mest att det, genom min helt ovetenskapliga undersökning, verkar som att hotels.com just för Hilton-hotellen ofta har bokning med deposition, medan Hilton själva inte erbjuder något sånt alternativ. Den konspiratoriskt lagde lägger lätt ihop 1+1 här… lite som när Elgiganten och Media Markt båda har lägsta pris garanti men båda två har sett till att få ett eget artikelnummer från Electrolux så exakt samma diskmaskin kan påstås inte vara samma produkt.

Klassiker.
 

Fredde18

Medlem
Det tog nästan 2 dygn och ett gäng mail för att övertyga Hilton, men nyss kom det förlösande svaret. Jag hade i och för sig också sprattlat lite om jag var Hilton med tanke på prissänkningen :p

Hotell:
Hilton Garden Inn New York/West 35th street
Antal nätter: 6 nätter, 2 vuxna 2 ungdomar/barn, påsken 2022
Rum: 2 Doubles Empire State View
Bokat pris/rate: Honors Flexible rate 2.554 USD, totalt.
Matchat pris/sida: 2.064 USD, sv.hotels.com
Nytt pris med rabatt: 1.552 USD

Vi gör ett nytt försök med NY-trippen eftersom resan på höstlovet i år av naturliga skäl inte blev av och (award)resan ombokades. Vi har inte varit i "the Big Apple" (eller USA) tidigare så har ju inga hotell-preferenser. Innehar heller ingen status hos någon kedja. Förutom level 3 på Scandic men det räcker inte långt på andra sidan Atlanten.
Detta känns dock som ett bra pris för ett hotell med bra läge för turistande några dagar!
 

Piffsan

Medlem
@Fredde18 - well done! Dela gärna med dig av erfarenheter kring vad du sade som gjorde att de gick med på det.

Försökte ett par tillfällen under Black Friday veckan att prismatcha på Hilton men gick bet hela tiden. Självklart samma typ av rum och datum. Det föll på att avbokningen inte var exakt samma (kunde vara senare datum på hotels.com = bättre för mig), men inte ens det gick de med på. Därtill tog varje samtal ca 30 min. Slutade med att jag tröttnade och bokade Marriott istället, som vid tillfället erbjöd 25% rabatt så att hotellpriserna överlag blev ganska så bra. (Är HHG och Marriott Guld tack vara Amex Platinum)
 

Fredde18

Medlem
Dela gärna med dig av erfarenheter kring vad du sade som gjorde att de gick med på det
Jag använde det digitala formuläret, så all konversation var mail-ledes. Klon är ju att det måste vara exakt samma. I sista mailet innan de godkände skickade jag skärmdump som visade det de efterfrågat: "the final payment screen and include the hotel name, travel dates, room type, rate details, number of adults, and cancellation policy.". Den sidan man kommer till när man klickar på att välja ett rum, sista innan man bekräftar bokningen på hotels.com gick hem.
Jag bifogade även en länk till Hotels.com som ledde till min sökning med allt ifyllt.

Oftast verkar det vara avbokningsreglerna som spökar. Men slutsats, exakt samma!
 

Tamas

Medlem
Booking.com verkar ha några bra priser andra sidan Atlanten nu.

Under maj månad hittade jag bättre priser både i Toronto och i Orlando. Får återkomma med price match resultat, men allt verkar stämma.
 

Maja

Medlem
@Fredde18 - well done! Dela gärna med dig av erfarenheter kring vad du sade som gjorde att de gick med på det.

Försökte ett par tillfällen under Black Friday veckan att prismatcha på Hilton men gick bet hela tiden. Självklart samma typ av rum och datum. Det föll på att avbokningen inte var exakt samma (kunde vara senare datum på hotels.com = bättre för mig), men inte ens det gick de med på. Därtill tog varje samtal ca 30 min. Slutade med att jag tröttnade och bokade Marriott istället, som vid tillfället erbjöd 25% rabatt så att hotellpriserna överlag blev ganska så bra. (Är HHG och Marriott Guld tack vara Amex Platinum)
Precis som @Fredde18 skriver så måste det verkligen vara exakt på allting, rumsstorlek, antal personer, datum och framför allt avbokningsvillkor. Är något annorlunda så blir det ett självklart NEJ. Men hittar man bara rätt i djungeln så kan man få till riktigt bra priser.

Har fått till en rad matchning mot Hilton när jag skickat skärmdumpar på sista bokningssidan hos antingen Hotels.com eller Booking.com.
 

Tamas

Medlem
Booking.com verkar ha några bra priser andra sidan Atlanten nu.

Under maj månad hittade jag bättre priser både i Toronto och i Orlando. Får återkomma med price match resultat, men allt verkar stämma.
Nu har jag fått en godkännelse. Jag missade att de matchar inte status baserad rabatter, dvs. Genius discount på booking.com kvalificerar inte som lägre pris. Däremot fick en "mobile only price" i Toronto matchad efter 4 email växlingar. Först fick jag avslag att de inte kan bekräfta lägre rate men jag svarade att mobile only rate får väl alla om bokar från mobil. Några screenshots till och fick en bekräftelse till slut.

Då blev det DoubleTree Toronto Downtown, 4 pers 4 nätter i maj 2022 för 776 CAD.
 

Jonas C

Medlem
Gjorde min fösta BRG över telefonen, tog nästan en timme då agenten flera gånger hävdade att det lägre priset på Hotels.com inte existerade trots klara instruktioner. Till slut hänvisade jag till Expedia som visade samma pris som Hotels och då gick hon till slut med på att godkänna matchningen.

Hilton Puerto Vallarta

Bokat pris: 2853 USD för 9 nätter.
Hittat pris på Hotels.com och Expedia: 2425 USD för 9 nätter.

Nytt pris efter matchning och 25% rabatt: 1818,75 USD.
 
Är det värt att testa en BPG för att nyttja ev förmåner för Guldmedlem + vän som bokar två rum i 4 nätter?

The LondonHouse i Chicago
Pris via Hotels: ca 13.000 kr (1.600 per natt)
Via Hilton: ca 19.000 kr (2.400 per natt)

Läste dock att Hilton slutat med att ge gratis frukost frukost till Guldmedlemmar och ersatt dessa med voucher
 
Toppen