Maja
Medlem
Hilton har inte skött detta snyggt. Har haft en "rolig" mailkonversation baserat på en gammal förfrågan som jag skickade för någon vecka sedan. När de väl svarade fick jag erbjudande om att antingen kunde jag få på Homewood Suites Times Square eller DoubleTree Times Square West.
Svarade att isf väljer jag Homewood Suites och frågade hur vi sköter det rent praktiskt utan att ringa 1-800-nr alt. det svenska 020-nr som ej går att nå från Sverige.
Medarbetare nummer 2 svarar med att rabbla upp en massa 1-800-nr och skriva ut webbadressen till sidan där jag kunde hitta alla internationella telefonnummer samt hur jag kontaktade dem om jag hade problem att göra en bokning.
Blev milt sagt rätt irriterad och påtalade att jag tyckte att medarbetare nummer 2 var rent ut sagt arrogant och rimligen inte kunde ha läst ett enda ord av vad jag skrev i mitt tidigare mail (som låg citerat under). Ifrågasatte vilken service de bedrev etc.
Någon dag senare skriver medarbare 3 och ber ursäkt. I samma veva så skriver de att de har sett att jag hade ju ändå en reservbokning så de undrade om de inte bara kunde avboka HGI Times Square South som de inte skulle hinna öppna i tid. Påtalade att de under inga omständigheter skulle avboka att valet måste vara mitt vilket hotell jag väljer att avboka. Att detta var en ren reservbokning då de inte förmår sig att ge mig ett vettigt svar samt att min fråga kvarstod vilket hotell de tänkte erbjuda mig i stället.
I samband med medarbetare 2:s svar så fanns det en länk längst ner i mailet till en kundundersökning. Valde att besvara den då jag var ganska irriterad på dels tonen i medarbetare 2:s svar samt deras oförmåga att följa upp vad medarbetare 1 hade föreslagit som ersättningshotell.
Nu en dryg vecka senare så kommer ett svar på enkäten där de ber så hemskt mycket om ursäkt men nu plötsligt så öppnar hotellet den 24/10 och inte alls den 1/11 som det ännu står på hemsidan. Enligt Guest correspondence så har de har direkt kontakt med hotellet och deras öppningsdatum är nu 24/10, men pre-sell date är fortfarande 1/11.
Själv är jag måttligt road av hela situationen just nu och vet inte riktigt vad jag ska tro. Har en reservbokning på The Renwick för ca $300 mer för mina 6 nätter. Ska jag bara köra på den i stället och hoppas på en uppgradering som HHD så att jag får en suite med tillgång till minikyl och micro, eller chansa på att HGI verkligen är up and running den 27/10 när jag anländer. Frukosten på HGI fungerar vanligen bättre för mig och dottern än vad jag har sett erbjuds på The Renwick. Lite för mycket socker och lite frukt etc.
Så alla tankar och input mottages tacksamt då jag själv känner mig rätt snurrig över hela situationen samt deras olika svar. Från ena dagen då hotellet inte öppnar och vill avboka mig, till att nästa dag säga att det visst öppnar och vilja avboka min reservbokning.
Tack på förhand!
Svarade att isf väljer jag Homewood Suites och frågade hur vi sköter det rent praktiskt utan att ringa 1-800-nr alt. det svenska 020-nr som ej går att nå från Sverige.
Medarbetare nummer 2 svarar med att rabbla upp en massa 1-800-nr och skriva ut webbadressen till sidan där jag kunde hitta alla internationella telefonnummer samt hur jag kontaktade dem om jag hade problem att göra en bokning.
Blev milt sagt rätt irriterad och påtalade att jag tyckte att medarbetare nummer 2 var rent ut sagt arrogant och rimligen inte kunde ha läst ett enda ord av vad jag skrev i mitt tidigare mail (som låg citerat under). Ifrågasatte vilken service de bedrev etc.
Någon dag senare skriver medarbare 3 och ber ursäkt. I samma veva så skriver de att de har sett att jag hade ju ändå en reservbokning så de undrade om de inte bara kunde avboka HGI Times Square South som de inte skulle hinna öppna i tid. Påtalade att de under inga omständigheter skulle avboka att valet måste vara mitt vilket hotell jag väljer att avboka. Att detta var en ren reservbokning då de inte förmår sig att ge mig ett vettigt svar samt att min fråga kvarstod vilket hotell de tänkte erbjuda mig i stället.
I samband med medarbetare 2:s svar så fanns det en länk längst ner i mailet till en kundundersökning. Valde att besvara den då jag var ganska irriterad på dels tonen i medarbetare 2:s svar samt deras oförmåga att följa upp vad medarbetare 1 hade föreslagit som ersättningshotell.
Nu en dryg vecka senare så kommer ett svar på enkäten där de ber så hemskt mycket om ursäkt men nu plötsligt så öppnar hotellet den 24/10 och inte alls den 1/11 som det ännu står på hemsidan. Enligt Guest correspondence så har de har direkt kontakt med hotellet och deras öppningsdatum är nu 24/10, men pre-sell date är fortfarande 1/11.
Själv är jag måttligt road av hela situationen just nu och vet inte riktigt vad jag ska tro. Har en reservbokning på The Renwick för ca $300 mer för mina 6 nätter. Ska jag bara köra på den i stället och hoppas på en uppgradering som HHD så att jag får en suite med tillgång till minikyl och micro, eller chansa på att HGI verkligen är up and running den 27/10 när jag anländer. Frukosten på HGI fungerar vanligen bättre för mig och dottern än vad jag har sett erbjuds på The Renwick. Lite för mycket socker och lite frukt etc.
Så alla tankar och input mottages tacksamt då jag själv känner mig rätt snurrig över hela situationen samt deras olika svar. Från ena dagen då hotellet inte öppnar och vill avboka mig, till att nästa dag säga att det visst öppnar och vilja avboka min reservbokning.
Tack på förhand!