Senaste nytt

Erfarenheter av att ett nybyggt hotell inte hinner öppna i tid - vad händer?

Maja

Medlem
Spännande värre, försöker hålla lite koll på HGI New York Times Square South (Hilton Garden Inn New York Times Square South, NY Hotel som jag har ett rum bokat där 27/10-2/11 för mig och dottern.

This hotel will soon be joining the Hilton Portfolio of Brands and is presently accepting reservations for arrival November 1, 2017 and beyond.

Idag kan jag läsa följande och med andra ord så kommer de inte hinna öppna tills vi kommer. Min bokning ligger kvar och jag har inte hört något.

Ska jag vara proaktiv och kontakta dem redan nu och påpeka detta, eller ska jag bara sitta lugn i båten och avvakta och se vad de kommer upp med för erbjudande? Med tanke på att det är NY Marathon den 5/11 och Halloween veckan innan så är priserna därefter så jag har inte lust att boka om något själv då priset kommer stiga rejält.

Har en nödbokning på DoubleTree by Hilton Hotel New York Times Square West, men recensionerna är inte allt för roliga och skulle helt klart föredra något annat hotell.
 

Maja

Medlem
Tar även tacksamt emot förslag på ersättningshotell. Gissar att det blir något annat HGI.

Har bott på HGI Central Park South och West 35th St. Den vid Central Park var rummet större sett till ytan, men jag upplevde frukosten som sämre. West 35th Street bodde jag i somras på med maken och dottern och det läget var väldigt bra för oss där och då. Rummet helt ok och frukosten också.

Så har ni erfarenhet från någon av de övriga HGI:s på Manhattan så får ni gärna komma med ups and downs. :)
 

Maja

Medlem
@taxvalp Hur nära inpå er bokade vistelse hörde Hilton av sig? Hur hörde de av sig?

Jag vet redan nu att jag inte kommer kunna bo på mitt hotell (enligt hemsidan öppnar det första 1/11 och jag har en bekräftad bokning från 27/10-2/11.

Har avvaktat men ingen har hört av sig. Försökte använda deras kontaktformulär på hemsida för att söka kontakt och föreslog alternativa hotell. Får error när jag skickar iväg formuläret om att det är för långt (har hållit mig inom angivna tecken som står specade). Vet med andra ord inte om det går iväg. Söker kontakt via Twitter DM för att höra vart jag ska vända mig. Får bara tillbaka att de inte kan göra något, ringt ett 1-800-nr till online bokningen. Påpekar att det blir något omständigt från Sverige och får efter många om och men en adress till Corporate Office.

Fick idag ett "icke svar" där de bara säger att de beklagar att ingen har hört av sig och att de inte kan omboka mig utan jag får ringa kontoret i Sverige.

020 796 551 är numret men jag får bara ett meddelande om att numret ej kan nås från min telefon. Har provat med två olika mobilabonnemang men kan ej komma fram. Fungerar det för er?

Tips på hur jag går vidare? Är HHD om det nu spelar någon roll.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

taxvalp

Medlem
@taxvalp Hur nära inpå er bokade vistelse hörde Hilton av sig? Hur hörde de av sig?

De hörde av sig via mejl 10 dagar innan. Jag hade haft det på känn eftersom invigningsdatumet på hotellets sajt flyttades fram bit för bit.

Ett tips att är kontakta dem via Twitter där de brukar svara snabbt. Antingen det enskilda hotellet (om det finns på Twitter) eller Hiltons centrala konto.
 

Maja

Medlem
De hörde av sig via mejl 10 dagar innan. Jag hade haft det på känn eftersom invigningsdatumet på hotellets sajt flyttades fram bit för bit.

Ett tips att är kontakta dem via Twitter där de brukar svara snabbt. Antingen det enskilda hotellet (om det finns på Twitter) eller Hiltons centrala konto.
Körde Hiltons officiella Twitterkonto och blev bara vidareskickad. De kunde inte göra något.

Mitt datum har också flyttats, men redan nu är det framflyttat en månad,var nog 1/9 från början, sen 1/10 och nu 1/11.

Min bokning ligger oförändrad. Får väl fortsätta och försöka få ett svar och en lösning på det hela. Att jag ska boka något annat nu känns märkligt.. priserna har skjutit i höjden och ligger ca $120+tax mer per natt. Har inte riktigt lust att betala den mellanskillnaden. Frågan är vad jag har för rättigheter i detta fall?
 

MrDollar

Medlem
Körde Hiltons officiella Twitterkonto och blev bara vidareskickad. De kunde inte göra något.

Mitt datum har också flyttats, men redan nu är det framflyttat en månad,var nog 1/9 från början, sen 1/10 och nu 1/11.

Min bokning ligger oförändrad. Får väl fortsätta och försöka få ett svar och en lösning på det hela. Att jag ska boka något annat nu känns märkligt.. priserna har skjutit i höjden och ligger ca $120+tax mer per natt. Har inte riktigt lust att betala den mellanskillnaden. Frågan är vad jag har för rättigheter i detta fall?
Om du fått bokningen bekräftad från hotellet så lär dom göra som man gör om hotellet är fullbokat - turna till något annat hotell i närheten för samma summa pengar.
 

taxvalp

Medlem
Min bokning ligger oförändrad. Får väl fortsätta och försöka få ett svar och en lösning på det hela. Att jag ska boka något annat nu känns märkligt.. priserna har skjutit i höjden och ligger ca $120+tax mer per natt. Har inte riktigt lust att betala den mellanskillnaden. Frågan är vad jag har för rättigheter i detta fall?

Bollen ligger hos dem. Du har bokat ett hotell och är inte det tillgängligt bör de flytta dig till ett likvärdigt eller bättre hotell utan extra kostnad, i synnerhet som HHD. Vet ej vad juridiken säger (finns säkert mycket detaljerade T&C att begrunda) men allt annat vore mycket underligt.

Jag skulle ha behållit bokningen och inväntat deras drag. Det är ju inget källarföretag du bokat med, även om jag förstår att ovissheten är besvärlig.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen