J
JAW
Guest
Brukar använda Sunpass, mest för att det är bekvämt. Oftast hamnar det på ca 30-50 USD för två veckor. Då ingår en tor Miami-Tampa, några dagar i Tampa och någon dag i Miami.
MrRob skrev:Någon som kan slänga lite ljus på valet mellan Sixt och Avis på MIA? Jag har Sixt Platinum och Avis PC om det avgör till någons fördel. Barnstol kommer att bokas och SunPass Portable kommer förmodligen att användas.Tittar jag på deras svenska bokningssidor så verkar Avis 20% dyrare på en standard-SUV (hoppas/räknar med upgrade oavsett bolag). Stör mig lite på att Avis envisas med att dölja bokningsklass. Sixt är väldigt öppna med om det är SFAR eller något annat man egentligen bokar.Klicka för att utvidga...
ARN-MIA skrev:Jag skulle inte ta SunPass via biluthyrare utan du köper ett klistermärke hos närmaste Publix (supermarket).Klicka för att utvidga...
MrRob skrev:Stör mig lite på att Avis envisas med att dölja bokningsklass.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:?Klicka för att utvidga...
MrRob skrev:På Avis hemsida står det "Mellan" och det skiljer 400:- i pris men vad bokar jag för i Acriss-kod? Är det en SFAR, LFAR eller något annat? Står säkert om jag går vidare med bokningen men Sixt är väldigt öppna med det direkt i sina sökträffar.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:På svenska är ju allt mellan, men koden för bilgruppen visas ju hur tydligt som helst redan på första sidan,Ford Escape är F klass och Chevrolet Traverse SKlickar man på detaljer får man fram samma som står här för respektive marknadFleet | Avis Car Hire GreeceVisa bifogad bild 107280Visa bifogad bild 107280vill man nödvändigtvis veta hur deras bokstavskoder översätts till Acriss leta reda på en fleet guides, den här är dock gammalVisa bifogad bild 107282Klicka för att utvidga...
Hyrbilsföretagen tar ut en avgift för deras transpondrar som är 3-6 dollar per dygn eller 5 dollar för varje tull du kör igenom. Detta slipper du genom att ha en egen transponder som numera är ett litet klistermärke som kostar 5 dollar. När du har köpt det går du in på hemsidan och registrerar ditt kreditkort. Inte bara får du bra koll på dina egna tullar, utan du slipper deras extra kostnader. Se inköpsställen på sunpass.comZniper skrev:Vad menar du med detta?Klicka för att utvidga...
ARN-MIA skrev:Hyrbilsföretagen tar ut en avgift för deras transpondrar som är 3-6 dollar per dygn eller 5 dollar för varje tull du kör igenom. Detta slipper du genom att ha en egen transponder som numera är ett litet klistermärke som kostar 5 dollar. När du har köpt det går du in på hemsidan och registrerar ditt kreditkort. Inte bara får du bra koll på dina egna tullar, utan du slipper deras extra kostnader. Se inköpsställen på sunpass.comKlicka för att utvidga...
MrRob skrev:Tack för svaret! Vi kan nog lyckas undvika en flight från Tyskland och skulle det ta en halvtimme så är det OK också. Vet du om bägge bolagen finns i närheten av ankomsthallen för inrikesflyg? (De stora brukar ligga mer eller minder vägg i vägg enligt mina erfarenheter)Klicka för att utvidga...
ARN-MIA skrev:Hyrbilsföretagen tar ut en avgift för deras transpondrar som är 3-6 dollar per dygn eller 5 dollar för varje tull du kör igenom. Detta slipper du genom att ha en egen transponder som numera är ett litet klistermärke som kostar 5 dollar. När du har köpt det går du in på hemsidan och registrerar ditt kreditkort. Inte bara får du bra koll på dina egna tullar, utan du slipper deras extra kostnader. Se inköpsställen på sunpass.comKlicka för att utvidga...
Syversen skrev:Lite OT, men jag har hyrt på Sixt på MIA vid ett eller två tillfällen, tackat nej till att aktivera deras transponder, kört direkt till första bästa SunPass-återförsäljare, tryckt den billiga klistermärkesvarianten i rutan och registrerat på SunPass hemsida för att sedan ändå få kostnader från Sixt och på Sunpass hemsida verkar passagerna inte registrerats. Kan Sixt som fordonsägare på något sätt förhindra att någon annan registrerar passager på deras fordon?Klicka för att utvidga...
McFace skrev:Titta på Sunpass sida. Där finns det beskrivet hur du går tillväga för att undvika det.Klicka för att utvidga...
Nja, läs igen.Syversen skrev:Inbillar mig att vi gjorde precis som det står där och trots det fick kostnaderna via Sixt.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Nja, läs igen.Du nämner att ni klistrar fast den billigaste transpondern i rutan.Men på Sunpass sida står det att det bara fungerar med den portabla transpondern vilken inte klistras fast.Lätt att missa, men det är där skillnaden finns.Klicka för att utvidga...
Syversen skrev:Är rätt övertygad om att det står så bara för att "dekaltranspondern" inte går att få loss hel, så att om du har en sådan i en annan bil så går den helt enkelt inte att flytta med. I övrigt är det transponder som transponder. Dock verkar vissa hyrbilsfirmor kunna styra mot "Toll by plate" som läser av registreringsplåten istället för transpondern och därmed ignorerar din transponder, oavsett modell.Klicka för att utvidga...
Ja, Toll by plate är det som används i Florida firmorna. Mini fungerar inte i hyrbilar enligt Sunpass hemsida som länkats. Varför är inte relevant egentligen, det är så de bestämt att deras produkt ska fungera och det är därför det är skrivet som det är.Syversen skrev:Är rätt övertygad om att det står så bara för att "dekaltranspondern" inte går att få loss hel, så att om du har en sådan i en annan bil så går den helt enkelt inte att flytta med. I övrigt är det transponder som transponder. Dock verkar vissa hyrbilsfirmor kunna styra mot "Toll by plate" som läser av registreringsplåten istället för transpondern och därmed ignorerar din transponder, oavsett modell.Klicka för att utvidga...