Är det någon som har erfarenheter av SIxt i Florida, Miami eller Fort Myers?
Vad har ni då för erfarenheter av det bolaget?
Mvh
Bridgeman
Någon som kan slänga lite ljus på valet mellan Sixt och Avis på MIA? Jag har Sixt Platinum och Avis PC om det avgör till någons fördel. Barnstol kommer att bokas och SunPass Portable kommer förmodligen att användas.
Tittar jag på deras svenska bokningssidor så verkar Avis 20% dyrare på en standard-SUV (hoppas/räknar med upgrade oavsett bolag). Stör mig lite på att Avis envisas med att dölja bokningsklass. Sixt är väldigt öppna med om det är SFAR eller något annat man egentligen bokar.
Min erfarenhet i Miami är att Sixt kan vara extremt långsamma, framförallt om man kommer samtidigt som någon kärra från Tyskland då det verkar vara lag på att man måste hyra från Sixt om man är från Tyskland.
Jag har bokat Sixt i sommar i ca 4 veckor. Har Sixt Platinum samt Avis PC efter att förra året blivit otroligt dåligt bemött av Avis i Miami (flygplatsen) där vi fick vänta i nästan 2 timmar på vår bil trotts att vi var på utsatt tid. Efter det så tänkte vi prova Sixt detta år. Nackdelen är att inte extraförare ingår i priset, vidare att Sixt är hutlöst dyra på Sunpass men det löser vi genom att köpa en egen. Ska bli spännande se vad vi får för bil har bokat LFAR MB GLC eller liknande, om vi blir uppgraderade samt vilket bemötande osv vi får.Tack för svaret! Vi kan nog lyckas undvika en flight från Tyskland och skulle det ta en halvtimme så är det OK också. Vet du om bägge bolagen finns i närheten av ankomsthallen för inrikesflyg? (De stora brukar ligga mer eller minder vägg i vägg enligt mina erfarenheter)
... vidare att Sixt är hutlöst dyra på Sunpass men det löser vi genom att köpa en egen...