Senaste nytt

Erfarenhet av Sixt Miami

Har vid ett tillfälle hyrt hos Sixt MIA, och kan inte säga att det på något sätt, vare sig negativt eller positivt, stack ut från andra hyrbilserfarenheter. Kötiden var max några minuter och bilen var i princip ny.

Tack alla för mycket bra info. Ser dock när jag ska boka att det inte är friamil vid bokning vilket det är vid bokning hos AVIS. Är Platinum.

Har hyrt hos Sixt FLL (Ft. Lauderdale/Hollywood och Miami Beach 4332 Collins Ave. Båda gångerna mycket bra och rejäla uppgraderingar (bokar i regel billig SUV typ Ford Escape och fick Volvo XC 60 T6 resp. Ford Explorer (hade inte ens någon status vid dessa tillfällen)), dessutom billigast.
Efter Avis strul vid våra senaste hyror så är Sixt mitt förstaval. Fria mil och försäkringar har alltid ingått men det verkar som vissa bilmodeller kan avvika och ibland kan man välja om man vill ha försäkringar, prisskillnaden med och utan är dock i regel mycket liten så inte ens med Amex försäkring känns det lönt att välja bort ? (bokar på brittiska sidan sixt.co.uk )

Är det någon som har erfarenheter av SIxt i Florida, Miami eller Fort Myers?
Vad har ni då för erfarenheter av det bolaget?

Mvh
Bridgeman

Någon som kan slänga lite ljus på valet mellan Sixt och Avis på MIA? Jag har Sixt Platinum och Avis PC om det avgör till någons fördel. Barnstol kommer att bokas och SunPass Portable kommer förmodligen att användas.

Tittar jag på deras svenska bokningssidor så verkar Avis 20% dyrare på en standard-SUV (hoppas/räknar med upgrade oavsett bolag). Stör mig lite på att Avis envisas med att dölja bokningsklass. Sixt är väldigt öppna med om det är SFAR eller något annat man egentligen bokar.

Någon som kan slänga lite ljus på valet mellan Sixt och Avis på MIA? Jag har Sixt Platinum och Avis PC om det avgör till någons fördel. Barnstol kommer att bokas och SunPass Portable kommer förmodligen att användas.

Tittar jag på deras svenska bokningssidor så verkar Avis 20% dyrare på en standard-SUV (hoppas/räknar med upgrade oavsett bolag). Stör mig lite på att Avis envisas med att dölja bokningsklass. Sixt är väldigt öppna med om det är SFAR eller något annat man egentligen bokar.

Min erfarenhet i Miami är att Sixt kan vara extremt långsamma, framförallt om man kommer samtidigt som någon kärra från Tyskland då det verkar vara lag på att man måste hyra från Sixt om man är från Tyskland.

Min erfarenhet i Miami är att Sixt kan vara extremt långsamma, framförallt om man kommer samtidigt som någon kärra från Tyskland då det verkar vara lag på att man måste hyra från Sixt om man är från Tyskland.

Tack för svaret! Vi kan nog lyckas undvika en flight från Tyskland och skulle det ta en halvtimme så är det OK också. Vet du om bägge bolagen finns i närheten av ankomsthallen för inrikesflyg? (De stora brukar ligga mer eller minder vägg i vägg enligt mina erfarenheter)

Jag har alltid fått bättre priser med Sixt, men deras service är lite si så där.
Lång historia kort, hade bokat större SUV, fanns ingen, erbjöds bilar jag tackade nej till, manager inkopplad, erbjöds 30% rabatt och valfri bil, tackade ja, rabatt blev bara 20% då skatter var undantagna, upprörd, manager tillbaka, hon gjorde fel, slutade med dryga 40% rabatt
bilen blev billig, men tog en jäkla tid och jag behövde höja rösten innan poletten trillade ner att de gjort fel.
Men skulle hyra igen av dem, men vara förberedd på tjafs.

Tack för svaret! Vi kan nog lyckas undvika en flight från Tyskland och skulle det ta en halvtimme så är det OK också. Vet du om bägge bolagen finns i närheten av ankomsthallen för inrikesflyg? (De stora brukar ligga mer eller minder vägg i vägg enligt mina erfarenheter)
Jag har bokat Sixt i sommar i ca 4 veckor. Har Sixt Platinum samt Avis PC efter att förra året blivit otroligt dåligt bemött av Avis i Miami (flygplatsen) där vi fick vänta i nästan 2 timmar på vår bil trotts att vi var på utsatt tid. Efter det så tänkte vi prova Sixt detta år. Nackdelen är att inte extraförare ingår i priset, vidare att Sixt är hutlöst dyra på Sunpass men det löser vi genom att köpa en egen. Ska bli spännande se vad vi får för bil har bokat LFAR MB GLC eller liknande, om vi blir uppgraderade samt vilket bemötande osv vi får.

Vi har hyrt flera gånger av Sixt i Miami och alltid fått trevliga uppgraderingar från tex Mercedes GLC till både GLE och GLS.
Men vi har nu de senaste gångerna hyrt av Avis. I slutändan brukar det bli billigare ... oftast väljer man en dyrare bil hos Sixt eftersom det finns roligare bilar hos Sixt.
Senast hos Avis hyrde vi en Ford Edge men fick en Ford Expedition MAX ... plats för minst 10 golfbagar ...

Dessutom har Avis gett 10000 EB poäng vid superkampanjen och 6000 EB poäng vid vanliga kampanjer.

... men det har alltid gått smidigt vid uthämtningen på MIA av både Avis och Sixt ... beror kanske på status ...

Ett annat tips för att minska kostnaden är att INTE tanka på mackarna precis utanför MIA Rental Car Center. Där kostar bensinen ofta 1-1,5 USD extra/gallon. Vi brukar istället tanka på Chevron vid NW 57th Ave/NW 7th St som ligger bra till nästan när man svänger ut från Hilton Miami Airport Blue Lagoon, som i sig är ganska OK för en natt eller två ...

... vidare att Sixt är hutlöst dyra på Sunpass men det löser vi genom att köpa en egen...

hände mig en gång att hyrbilen jag fick redan var kopplad till ett sunpass konto, gick därför inte att göra annat än att betala hos uthyraren (tror det var Alamo). Jag hade innan det använt min sunpass enhet i 3-4 andra hyrbilar från Alamo&Thrifty
Det kanske var ett undantagsfall men ville bara nämna det

Toppen