Senaste nytt

Era erfarenheter av Los Angeles ,San Francisco samt Las Vegas i Januari

@palmen Tackar, läste igenom den nu. Nice att du kunde boka Lufthansa vilket verkar vara svårt för 2-4-1 vouchern som jag förstått det ?

Kommer med största sannolikhet landa vouchern ca 1 månad efter min usa vistelse, och kommer försöka hitta First med Lufthansa då också

@palmen Tackar, läste igenom den nu. Nice att du kunde boka Lufthansa vilket verkar vara svårt för 2-4-1 vouchern som jag förstått det ?

Kommer med största sannolikhet landa vouchern ca 1 månad efter min usa vistelse, och kommer försöka hitta First med Lufthansa då också
Lufthansa och 2-4-1 är inga problem alls. Finns nästan alltid 2 platser till Chicago, Boston, Washington eller New York varje dag. Man ska ha väldig tur för att hitta till Los Angeles eller San Francisco dock. Inrikes i USA är det nästan aldrig problem att hitta 2 platser i domestic first med United.

Kom i dagarna hem från semester i kalifornien, nevada och arizona. Har provat att åka hwy1 SF-LA åt båda hållen (inte samma resa), måste nog definitivt säga att norrifrån mot söder är sträckningen som man bör köra.
I San Diego kan jag rekommendera fin utsikt vid Cabrillo National Monument samt ett besök vid Border Field State Park, västra slutet på gränsen mellan USA och Mexiko, en intressant upplevelse.
Som andra nämnt, se upp med bergspassen mellan CA och NV, det kommer en hel del snö i både Yosemite och Sequoia/Kings Canyon, inte säkert att vägarna är öppna. När jag besökte Sequoia i Maj 2010 så var det fortfarande mycket snö kvar vid sidan av vägen, min syster körde över Yosemite-passet veckan innan, då hade det precis öppnat för trafik.

Toppen