Senaste nytt

Era erfarenheter av Los Angeles ,San Francisco samt Las Vegas i Januari

Tack för alla svar! Låter som 20 grader är alldeles perfekt väder. Hört att det är väldigt väldigt varmt där under sommaren, vilket kan bli lite jobbigt om man ska vara ute och promenera/hitta på roliga saker. Så det låter som perfekt väder för oss. Kanske lite kallt i SF men hade dock bara planerat två dagar där för att bara se staden/bron :)

SAN Diego måste jag kolla upp!

San Fransisco är mest osäkert med låga temperaturer ner till 10 grader och ofta regn och dimma under denna årstid. LA kan vara lite si och så men inga högsommartemperaturer. Missa för den skull inte San Fransisco som är den bästa och trevligaste staden av alla i USA enligt min mening. En av de fåtal städer i USA där man kan promenera och inte behöver bil. Får du tid över så är Dan Diego en trevlig plats att besöka. Har du bil så kör kustvägen ner från LA.

Last edited:
San Fransisco är mest osäkert med låga temperaturer ner till 10 grader och ofta regn och dimma. LA kan vara lite si och så men inga högsommartemperaturer. Missa för den skull inte San Fransisco som är den bästa och trevligaste staden av alla i USA enligt min mening. En av de fåtal städer i USA där man kan promenera och inte behöver bil. Får du tid över så är Dan Diego en trevlig plats att besöka. Har du bil så kör kustvägen ner från LA.

Ja, vi kommer att ha bil under hela vistelsen (4/1-28/1) såg nu att det inte är långt alls till San Diego så blir nog att åka från LA-SanDiego och från San Diego till Las Vegas :)

San Diego är en väldigt trevlig stad även om jag bara hade 1 dag där vid mitt besök. Det är dessutom bästa craftbeer området i USA, finns sjukt mycket bryggerier där omkring som producerar öl i världsklass. Stirra er inte blinda enbart på San Diego, kan finnas goda anledningar att stanna på vägen längs med kusten, tex Oceanside som jag hört väldigt mycket bra om även om jag inte varit där själv.
I San Diego bodde jag vid convention centret som ligger precis vid vattnet. Där ifrån går det båtar ut till Coronado som är en trevlig liten "ö". Har man intresse av amerikanska flottan mm så ligger USS Midway vid ett av stoppen för denna lilla båt som går ut till Coronado.

Om ni har tid så är Highway 1 från SF till Los Angeles (eller omvänt) ett måste. Vi körde där i fjor med 2 övernattningar på vägen ner, Monterey och Cambria, otroligt vackert med bergen på ena sidan och Stilla Havet på andra. Man kan köra med en övernattning om man har dåligt med tid.

Om ni har tid så är Highway 1 från SF till Los Angeles (eller omvänt) ett måste. Vi körde där i fjor med 2 övernattningar på vägen ner, Monterey och Cambria, otroligt vackert med bergen på ena sidan och Stilla Havet på andra. Man kan köra med en övernattning om man har dåligt med tid.
Monterey är definitivt värt att stanna en natt i. Väldigt trevligt ställe. Ska ni köra HWY1 är det bäst att köra från norr till söder.

Jag håller med om att Monterey är en trevlig stad med trevliga restauranter vid piren. Men ett annorlunda ställe är Carmel som ligger precis bredvid Monterey. Finns enklare övernattningar där i en mysigare miljö än Monterey. Clintan har en gång varit borgmästare i Carmel. Hursomhelst, om du skall åka HWY1 så gör även ett stopp för besök i Carmel.

Jag håller med om att Monterey är en trevlig stad med trevliga restauranter vid piren. Men ett annorlunda ställe är Carmel som ligger precis bredvid Monterey. Finns enklare övernattningar där i en mysigare miljö än Monterey. Clintan har en gång varit borgmästare i Carmel. Hursomhelst, om du skall åka HWY1 så gör även ett stopp för besök i Carmel.
Går att besöka båda städerna på samma stopp och köra 17 mile drive mellan dom och titta till Pebble Beach golfcourse om man har intresse för sånt.

Toppen