Senaste nytt

Era erfarenheter av cashback-sidor?

Har fått nekad återbäring på flera resor bokade på SAS.se.
Har mailat Refunders support om detta nu, men undrar om det är fler än mig som blivit drabbade?
Resorna bokades 29-31/7.

Jag kan dela med mig av mina erfarenheter av Cashbackshopping och jag vet inte om jag riktigt kan rekommendera dem. Från början använde jag www.refunder.se istället men när de tog bort www.Booking.com bytte jag till Cashbackshopping eftersom det är främst där jag gör mina inköp. Först och främst bör man vara medveten om följande villkor: "Om någon partnerbutik ej betalar ut den förmedlingsprovision som finansierar cashback-utbetalningarna förbehåller sig Cashbackshopping.se sig rätten att ej betala ut cashback till medlemmen". Gudarna ska veta att de utnyttjar den här klausulen till max! När jag skulle göra ett uttag (750 kr) så nekades 10 st (!) transaktioner och de kunde inte ge någon utförligare information om varför de nekades, de säger bara att www.Booking.com inte godkände dem. Vidare står det på hemsidan att ett uttag tar i genomsnitt 2-3 månader och om det tar längre tid än så ska man kontakta dem för aktuell status. Vid ett senare tillfälle försökte jag göra ett uttag till och när det hade gått 3 månader skickade jag dem ett mejl och de svarade så här: "Anledningen till att vi inte kunnat betala ut din cashback än är att vi inte fått betalt för tillräckligt många bokningar från www.Booking.com än. Så snart vi har fått betalt för tillräckligt många bokningar kommer vi betala ut din cashback." En vecka sedare fick jag dock mina pengar.
Efter några arga e-mail till Cashbackshopping.com verkar detta ha löst sig och mitt förtroende för Cashbackshopping.com har återställts. Det verkar som att det inte alltid funkar friktionsfritt mellan affliaten och säljaren så det är viktigt att man sparar sina kvitton/bekräftelser så man kan reklamera hos affiliaten om man inte får sin cashback.

Toppen