Senaste nytt

[Enkät] Har ni använt Deals som postats här någon gång?

Hur många gånger har ni använt Deals som postats här?

• 0 : Aldrig

Votes: 42 30,7%
  • 1 gång

Votes: 44 32,1%
  • 2-4 gånger

Votes: 46 33,6%
  • 5-10 gånger

Votes: 4 2,9%
  • 11 gånger eller mer

Votes: 1 0,7%

• Total voters
    137
En gång. På fredag ARN-LHR med BA i Business, åter måndag. Håller uppsikt över fler deals, har en MR och en födelsedagsresa (jämnt) som snart ska bokas.

Jag använde BAs rea till USA för en dryg månad sedan. Finns många deals som lockar, men det är oftast något i kalendern som ställer till det.

Har bokat två gånger efter tips på deals, båda gångerna har jag fått avboka pga olika omständigheter.

En resa med turkarna i C från OSL-BKK. Fick avbokas pga av konferansen i BKK blev inställd då staden delvis blev översvämmad.

En resa bokad med Emirates i F klass från ATH-SIN och hem från KUL med A380 till DXB, detta till ett pris av ca 20.000 SEK. Himla synd att missa detta pga av omplanering av arbetet.

En sak lärde jag mig och det var att de uppgifter i dealen som angavs om kostnader för avbokningar stämde till 100% även om det var lite arbete med att avboka, både några telefonsamtal till turkarna som dessutom pratar ganska dålig engelska på sitt bokningscenter. Emirates gick att fixa helt på nätet men det var ett par olika omgångar innan pengarna var tillbaka på kreditkortet igen.

Nu väntar jag på en ny deal till YYZ i sommar med Swiss eller BA i C, får se om det dyker upp någon.

Följer med intresse de deals som finns och den intressantaste är fortfarande den från CMB-LAX i F med AA (One Word), jobbar på att få till den på något optimalt sätt.

#agehall Jag öppnade USAIR konto där jag postar poängen. Sedan köper jag miles när de har rea igen och köper en nice F klass biljett någonstans. Har ju lärt mig lite knep här:) 10 lax för en C klass på Qatar är för bra för att inte köpa...

Hej Dr. Miles

Om du gjorde enkäten för att kolla "är det lönt att leta och posta deals" så vill jag bara säga att här har du en som hittills inte bokat något och som sällan postar, men som läser deals ofta, funderar och jämför... Om inte annat för att förundras över vilka härliga resor man skulle kunna haft råd med om tiden fanns. För att inte tala om alla sköna, stundtals smått bisarra rutter för de som jagar poäng till lägsta pris. :)

Dessutom gillar jag uppfinningsrikedomen i de varianter och spin-offs som kommentarerna ibland genererar, så denna avdelning gör forumet så mycket bättre. Slutligen finns där mycket lärdomar om hur man kan leta och boka resor.

I korthet, Dr. Miles, du håller drömmen vid liv! :)

Så oavsett hur många som verkligen bokar i slutändan, sluta inte leta och posta deals. En av de bästa avdelningarna i forumet i min mening, och mycket uppskattad, det ska du (och andra som tipsar om erbjudanden) veta.
STORT TACK från alla oss läsare för den tid ni lägger ner.

Toppen