Har bokat två gånger efter tips på deals, båda gångerna har jag fått avboka pga olika omständigheter.
En resa med turkarna i C från OSL-BKK. Fick avbokas pga av konferansen i BKK blev inställd då staden delvis blev översvämmad.
En resa bokad med Emirates i F klass från ATH-SIN och hem från KUL med A380 till DXB, detta till ett pris av ca 20.000 SEK. Himla synd att missa detta pga av omplanering av arbetet.
En sak lärde jag mig och det var att de uppgifter i dealen som angavs om kostnader för avbokningar stämde till 100% även om det var lite arbete med att avboka, både några telefonsamtal till turkarna som dessutom pratar ganska dålig engelska på sitt bokningscenter. Emirates gick att fixa helt på nätet men det var ett par olika omgångar innan pengarna var tillbaka på kreditkortet igen.
Nu väntar jag på en ny deal till YYZ i sommar med Swiss eller BA i C, får se om det dyker upp någon.
Följer med intresse de deals som finns och den intressantaste är fortfarande den från CMB-LAX i F med AA (One Word), jobbar på att få till den på något optimalt sätt.