Senaste nytt

"Enhancement" på Arlanda Express

OT men nu går reklam för AEX på YouTube m.fl. kanaler. Musiken är Händels aria
Lascia ch’io pianga ur Rinaldo. Texten betyder ungefär ”Låt mig få gråta över mitt grymma öde, och låt mig sucka efter friheten.”

Komiskt tycker jag. Gissar på att reklambyrån inte har en aning om vad som uttrycks i sångtexten.
 
Jag utnyttjar Arlanda Express regelbundet, det händer att ankomsten blir mer än 5 minuter sena.
Igår tog färden från Arlanda till Stockholm 70 minuter, vi stannade strax söder om Sollentuna och blev sittande där i 50 minuter, information från tågföraren regelbundet om att det inte fanns någon upplysning om när vi skulle kunna börja röra på oss ingen, det var ”spår spring” och polisen var på plats vid Helenelund.
AC:n fungerade eftersom vi hade ström, men det blev varmt i vagnarna efter solen låg på.
Efter ca 30 minuter kom tågvärdarna ut med vatten.
Har idag skickat in en reklamation om förseningen, Arlanda Express brukar handlägga dessa ärenden väldigt snabbt.
 
@011430121 : Bättre när man sitter på tåget från Arlanda och det blir stopp. De som satt på tågen mot Arlanda var nog betydligt mer stressade.
Exakt vad jag sa till tågvärden.
Drabbades av resa till ARN för några år sedan och kom fram till ARN 30 minuter före avgång och skulle skicka väska, tack vare den mycket kund vänliga inchecknings agenten löstes det hela och väskan kom fram med samma plan som jag.
 
Minns jag fel om jag säger att man förr i tiden kunde få ersättning för merkostnader om man missade sitt flyg pga försening?
 
Minns jag fel om jag säger att man förr i tiden kunde få ersättning för merkostnader om man missade sitt flyg pga försening?
Det får man fortfarande. Om totala restiden blir över 50 minuter ersätts "skäliga ombokningkostnader". Gäller bara efter att man faktiskt sitter på tåget (alltså inte om det är försenat och man står på perrongen), och är begränsat till 3/10 av prisbasbelopp alltså max ca 18000sek.
 
Det får man fortfarande. Om totala restiden blir över 50 minuter ersätts "skäliga ombokningkostnader". Gäller bara efter att man faktiskt sitter på tåget (alltså inte om det är försenat och man står på perrongen), och är begränsat till 3/10 av prisbasbelopp alltså max ca 18000sek.
När det var försenat och jag stod på perrongen så fixade de taxi.
 
Det får man fortfarande. Om totala restiden blir över 50 minuter ersätts "skäliga ombokningkostnader". Gäller bara efter att man faktiskt sitter på tåget (alltså inte om det är försenat och man står på perrongen), och är begränsat till 3/10 av prisbasbelopp alltså max ca 18000sek.
Där ser man. Det var gömt väldigt långt ner i villkoren.
 
Toppen