Mimer
Medlem
Ja verkligen inspirerande @Mimer! Vi åker dit en vecka under höstlovet och har inget förutom Universial City inplanerat än så länge. Eftersom vi bara har en vecka på oss så tänker jag inte några längre utflykter, utan att försöka uppleva staden och dessa utkanter. Vart tycker du att det är bra att bo?
VI är 3 vuxna och 2 ungdomar 17-18 år. Alla gillar god mat, ingen festar![]()
Tack så mycket @Mattias Holmén. Bara glad att kunna hjälpa till.
Boende är lite svårare. Föredrar ni hotell så jag inte till mycket hjälp då jag bara bott på Hyatt i Valencia och just det Hilton Universal City som du kommer att bo på. Hyatt i Valencia har jag mycket god erfarenhet av de många nätter jag bott där. Valencia har en mycket bra mall/restauranger men ligger också bra långt norrut.
Annars har jag bott i lägenhetshotell som drivs av Oakwood apartments. De har lägenhetskomplex på massor av ställen i LA, dyrare i Hollywood, billigare längre ut som till exempel Woodland Hills.
Skulle jag gå bara på område skulle jag nog välja Brentwood/Westwood/Century City samt Sherman Oaks. Då har du förhållandevis nära till allt, har bra service i form av shopping och restauranger och det är säkra områden. Men priserna kan vara rätt höga i dessa områden men det går kanske att fynda hotell eller airb'n'b i och med att det är en del tid tills ni åker.