Senaste nytt

En vecka i Asien - Lufthansa, Thai och ANA First Class review

flying

Medlem
Klockrent reportage (rutten kanns lite deja vu)

Slutsats:
Lufthansa har en produkt som troligen slår alla konkurrenter på marknaden. Tillsammans med markservicen och i luften är dom ett 5 star airline att räkna med. Jag hoppas verkligen att få flyga med Lufthansas First Class inom en snar framtid och rekommenderar den starkt till alla. Så här skall man alltid resa!

Med risk for att trampa i klaveret (igen) sa maste jag dock pasta att det finns flertalet konkurrenter pa marknaden som ar battre an LH F. (mojligtvis upplever du detsamma redan pavagen tillbaka fran HND till CDG).

Pa vilka grunder pastar jag nu detta!? Har flugit flertalet ganger med LH F i alla mojliga kombinationer A330, A346, A380, 747 och 747-8 och tar givetvis endast hansyn till senast uppdaterde version (gamla F diskvalificerad).

Hardvara stol/sang, underhallningssystem osv anser jag vara hogst medel av vad som erbjuds pa first marknaden. LX, CX, NH, EK och SQ anser jag alla ligger fore.

Mat osv ligger helt klart under vad som erbjuds av andra aktorer pa marknaden (BA och UA undantaget)

Visst FCT kan vara kul (en timme eller tva) och Porsche/Mercedes kannas exklusivt men spenderar hellre min tid i till exempelvis Conrad Hong Kong's Bentley pavag pa destinationen!
 
Förresten, ingen har talat om den lille kuriösa av servicen i LH F.. Nästa gång, om ni för ett samtal med en i besättningen i First, observera vilken vinkel det är mellan deras ögon och dina... Det skall nämligen vara en rak, horisontell linje...

Läskigt när du säger det men vilken ögonkontakt dom höll varje gång dom pratade med mig, både mark och ombordservice. Det är ju bra och artigt av dom.

Gällande @flying så jag förstår ditt resonemang, iof har jag ju bara prövat 3 F produkter på marknaden så kanske inte har så mycket att sägs om. ANA såg jag redan prov på service i Tokyo när jag skulle flyga Thai, de kommer bli spännande att uppleva hela deras service.

Men först Thai F depature service och 1 timmes massage :D
 

RobHK

Medlem
Kul rapport, men jag är nyfiken på varför ni flyger till alla fantastiska platser, men inte tar några dagar extra i mellan för att uppleva alla platser ni "mellan-landar" på? Och förresten, respekt att flyga First Class redan när man är 23 :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Kul rapport, men jag är nyfiken på varför ni flyger till alla fantastiska platser, men inte tar några dagar extra i mellan för att uppleva alla platser ni "mellan-landar" på? Och förresten, respekt att flyga First Class redan när man är 23 :)

Gissar det är award-reglerna som inte tillåter fler än typ 1-2 stopovers vid en sån här bokning?
 
Kul rapport, men jag är nyfiken på varför ni flyger till alla fantastiska platser, men inte tar några dagar extra i mellan för att uppleva alla platser ni "mellan-landar" på? Och förresten, respekt att flyga First Class redan när man är 23 :)

Gissar det är award-reglerna som inte tillåter fler än typ 1-2 stopovers vid en sån här bokning?

Stämmer, du får flyga till en ZON via en annan men inte ha ett längre stopp på över 24 timmar. Därför flög jag ARN-FRA-HND/NRT-BKK med knappt ett dygn i Tokyo. Sen BKK-NRT-CDG-ARN med lite tid i Tokyo och lite mer tid i Paris men inte över 24 timmar som är reglerna. Tokyo är alltså Far east asia zonen som alltså är zonen jag flyger via till Bangkok som är south asia och även Destination där jag får stanna längre än 24 timmar. Max 8 legs (flygningar) på en T/R och de skall vara fördelat på 4 legs på utresan och 4 legs på hemresan. Det kan självklart vara färre både på ut och hemresan men vart är värdet i poängen då är frågan ;)
 

Vaniljvodka

Medlem
Stämmer, du får flyga till en ZON via en annan men inte ha ett längre stopp på över 24 timmar. Därför flög jag ARN-FRA-HND/NRT-BKK med knappt ett dygn i Tokyo. Sen BKK-NRT-CDG-ARN med lite tid i Tokyo och lite mer tid i Paris men inte över 24 timmar som är reglerna. Tokyo är alltså Far east asia zonen som alltså är zonen jag flyger via till Bangkok som är south asia och även Destination där jag får stanna längre än 24 timmar. Max 8 legs (flygningar) på en T/R och de skall vara fördelat på 4 legs på utresan och 4 legs på hemresan. Det kan självklart vara färre både på ut och hemresan men vart är värdet i poängen då är frågan ;)

Så om jag förstår dig rätt: För 190k EB-poäng får jag endast ha 1 destination (längre stopp), men ett par layovers under 24 timmar? Så destinationen får alltså inte vara i exempelvis Tokyo för att den ligger två zoner bort från Sverige räknat?
 
Så om jag förstår dig rätt: För 190k EB-poäng får jag endast ha 1 destination (längre stopp), men ett par layovers under 24 timmar? Så destinationen får alltså inte vara i exempelvis Tokyo för att den ligger två zoner bort från Sverige räknat?

Den kan vara tokyo. Då kan du flyga ARN-LHR-BKK-NRT som exempel.
 
Toppen