Senaste nytt

En vecka i Asien - Lufthansa, Thai och ANA First Class review

agehall

Medlem
Härlig och inspirerande rapport. Nu börjar jag bli sugen på att pröva F hos LH. Har bojkottat LH i över 10 år dörför jahg inte gillat deras överlägsna attityd i bussiness men det kanske är dags att ge dom en ny chans. Har fått ge avkall på så mycket principer under livets gång så det skall väl gå bra med en till.

Skulle säga att det enda LH F och LH C har gemensamt, är att de delar flightcrew i cockpit. Det går inte att jämför.
 

AABack2ARN

Medlem
Skulle säga att det enda LH F och LH C har gemensamt, är att de delar flightcrew i cockpit. Det går inte att jämför.

Jag har också förtsått det med tanke på alla härliga reportage på detta forum. Har bara provat Lufthansa C på en tur och retur-resa och var inte speciellt imponerad. F verkar ju däremot vara en helt annan värld ;)
 

Senator

Moderator
Jag har också förtsått det med tanke på alla härliga reportage på detta forum. Har bara provat Lufthansa C på en tur och retur-resa och var inte speciellt imponerad. F verkar ju däremot vara en helt annan värld ;)

Det är självklart att är man van med Dallasbaserade AA flygvärdinnor som kallar dig for "honey" eller "Sweetie" ombord, och sedan flyger Lufthansa där man tilltalas med "Sie" eller "Herr Doktor Professor" så kan det kännas lustigt :)

Nej, Lufthansa affärsklass är inte så mycket att imponeras av. Döttrarna Austrian och Swiss är nog bättre (IMHO). Men Förstaklass är en annan femma..

Förresten, ingen har talat om den lille kuriösa av servicen i LH F.. Nästa gång, om ni för ett samtal med en i besättningen i First, observera vilken vinkel det är mellan deras ögon och dina... Det skall nämligen vara en rak, horisontell linje...
 
Toppen