Senaste nytt

En spektakulär helg i Asien, Air France första klass, Four Seasons, Aman m.m - En bildberättelse.

ESSA

Medlem
Ja vad säger man?!

Håll käft så bra rapport!
När jag började kolla på bilderna och läsa om upplevelserna tänkte jag direkt att hoppas han inte håller vad han lovar - att inte bli långrandig.

För tusan! Tack för fantastiska bilder och att ni delar med er av äventyret!

Detta vill jag uppleva själv en vacker dag! Eller, vilken dag som helst faktiskt.
Alla dar i veckan!
 

El0

Medlem
Alltså. Dina bilder! Man hade nästan kunnat tro det var pressbilder från AF!
Maten på Amber såg riktigt bra ut. Har inte haft möjligheten att besöka stället än.

Själv åker man i SAS GO till HKG om ett par veckor, känns inte riktigt samma klass :) En söndagsfrukost på Amber är dock bokat. Hoppas den är något att hänga i granen.
 

Samosaguas

Medlem

Agö

Medlem
@Agö @flum Snyggt!!! Utbildande för trash-hansa fanatikerna att få se riktig första klass.....
Så här i efterhand är det lätt att inse att produkterna spelar i olika ligor. Men det speglar ju bara Frankrike vs Tyskland i allmänhet. Lufthansa First skulle säkert kunna bli glamouröst om man gjorde det exklusivt (läs: avskaffa award, ta ut ordentliga priser, höj därefter nivån på alla plan). Till dess använder jag mina SAS-poäng på inrikes med Fly Premium.
 

Senator

Moderator
Så här i efterhand är det lätt att inse att produkterna spelar i olika ligor. Men det speglar ju bara Frankrike vs Tyskland i allmänhet. Lufthansa First skulle säkert kunna bli glamouröst om man gjorde det exklusivt (läs: avskaffa award, ta ut ordentliga priser, höj därefter nivån på alla plan). Till dess använder jag mina SAS-poäng på inrikes med Fly Premium.

Jag tror du har helt rätt. Andra kända varumärken som Cathay och Singapore Airlines når hellre inte upp till denna nivå i mitt tycke. Lufthansa har gjort det "för enkelt" att åka, därmed blir det svårt att levererar hela vägen. Vi hade en outstanding resa ut, sen hade jag en medioker resa hem med Lufthansa. Singapore Airlines helt klart har toppen service, fantastisk hårdvara, grymt käk och exklusiva drycker men saknar "dörr till dörr" tanken.

Det skall bli spännande att se vad Swiss hittar på i april med nya FCL A, om ribban höjs där.

En detalj som skulle vara intressant att veta är Air France förmåga till/från Nordamerika. Jag upplever att det är "enklare" att få bra service på out-stations i Asien, medan i USA begränsas en del av sunkig infrastruktur samt ovilja från myndigheter. Har vi någon med AF F erfarenhet till/från JFK?
 

Agö

Medlem
Har vi någon med AF F erfarenhet till/från JFK?
Nix, men de verkar ha en Lufthansalösning där, dvs. en särskild del av loungen är för La Premère med bordsservering. Man har dessutom eskort hela vägen från incheckning. Uppenbarligen är det "Out of the Way" som gäller när man reser La P från New York, dvs. AF-representanten går förbi alla andra i säkerhetskontrollen (upplevde samma med Lufthansa vid ankomst i Abu Dhabi vid passkontrollen). Ska också finnas ett spa i AF-loungen, Clarins.
 
Toppen